باغ های حصار شیرعلی بجنورد در آستانه خشک شدن

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باغ های حصار شیرعلی در آستانه خشک شدن واقع شده است.

باغ های حصار شیرعلی بجنورد در آستانه خشک شدن

جهت دریافت خدمات طراحی ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، سید حسین نقیب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به وجود باغات قدیمی در این منطقه اضافه کرد: این باغات کم کم به صورت غیرفنی تغییر کاربری داده می شوند و تبدیل به منازل مسکونی می شوند.

وی ادامه داد: اگر هم اکنون شهرداری با مالکان این باغ ها وارد گفت و گو گردد و طرح ایجاد پارک را در این باغ ها اجرایی کند هم باغ های قدیمی این منطقه حفظ می شوند و هم اینکه مردم از فضای سبز این منطقه استفاده می نمایند. چندین سال طول می کشد تا درختان پارک ها به مرحله ای برسد که مردم بتوانند از سایه آن ها در زمان ظهر استفاده نمایند اما چنین قابلیتی در باغ های این منطقه وجود دارد.

این مقام مسئول به عمارت و آینه خانه مفخم بجنورد اشاره نمود و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به این استان بر قابلیت گردشگری این استان تاکید داشته اند اما تصور می گردد حوزه گردشگری این شهر در خواب بوده و هیچ کاری انجام نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه برندی همچون عمارت و آینه خانه مفخم در این شهر وجود دارد اما از آن استفاده ای نشده است، توضیح داد: ما نمی دانیم میراث فرهنگی از چه قابلیتی استفاده می نماید.

وی به پلاک های موجود در اطراف این بنای تاریخی که باید تملک شوند، اشاره نمود و ادامه داد: بعید می بینم که اداره کل میراث فرهنگی اراده ای در تملک این زمین ها داشته باشد.

عکس خبر تزئینی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1590

به "باغ های حصار شیرعلی بجنورد در آستانه خشک شدن" امتیاز دهید

3 کاربر به "باغ های حصار شیرعلی بجنورد در آستانه خشک شدن" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ های حصار شیرعلی بجنورد در آستانه خشک شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید