انصارالله: ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه ای شده است

به گزارش هیو بلاگ، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن واکنش ائتلاف سعودی و مزدوران آن به اتفاقات اخیر الحدیده را به سردرگمی رسانه ای تعبیر کرد.

انصارالله: ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه ای شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو انصارالله در واکنش به اتفاقات اخیر در الحدیده گفت، ائتلاف سعودی و مزدوران آن دچار سردرگمی رسانه ای واضح شده همانطور که این اتفاق در دیگر زمینه ها نیز دیده می شود.

بر اساس گزارش الصحافه الیمنیه، الحوثی اضافه نمود، در حالی که سازمان ملل هرگونه اطلاع درباره بازاستقرار در الحدیده را تکذیب می کند، ائتلاف سعودی به اجرای توافق استکهلم فرا می خواند توافقی که سازمان ملل ناظر آن است و کمیته این سازمان باید بر اجرای آن نظارت کند.

جمعه (دیروز) نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی به صورت ناگهانی از منطقه ها بسیاری در اطراف الحدیده (غرب یمن) مانند منطقه کیلومتر 16، الصالح در شمال شهر الحدیده، مجتمع صنعتی-تجاری اخوان ثابت و منطقه المنظر در جنوب الحدیده عقب نشینی کردند.

اما دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی امروز (شنبه) بیان نمود، عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از الحدیده بدون هماهنگی و ائتلاف دولت مستعفی اجرا شده است.

در بیانیه تیم دولت مستعفی یمن در کمیته هماهنگی ویژه بازاستقرار که به موجب توافق استکهلم تشکیل شده، آمده، اقدامات مربوط به بازاستقرار باید با هماهنگی و توافق با تیم سازمان ملل در الحدیده انجام شود.

در ادامه، تیم سازمان ملل برای نظارت بر توافق الحدیده هم بیان نمود، هیچ پیش اطلاعی درباره عقب نشینی نیروهای ائتلاف سعودی نداشته و این موضوع با توافق همه طرف ها اجرا شده است.

توافق استکهلم سوئد میان طرف های یمنی به توافق آتش بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان رأس عیسی و الصلیف و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9853

به "انصارالله: ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه ای شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه ای شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید