اصغر فرهادی در لیست 10 شانس اسکار کارگردانی

به گزارش هیو بلاگ، نشریه ورایتی پیش بینی خود را از شانس های اصلی کسب جایزه برترین کارگردانی در جوایز اسکار 2022 منتشر کرد.

اصغر فرهادی در لیست 10 شانس اسکار کارگردانی

به گزارش ایسنا، ریدلی اسکات برای فیلم خانه گوچی، آدام مک کی برای فیلم به بالا نگاه نکن، جوئل کوئن برای فیلم تراژدی مکبث، لین مانوئل میراندا برای فیلم تیک تیک بوم! و گیرمو دل تورو هم برای ساخت فیلم کوچه کابوس از سوی کلاستون دیویس منتقد نشریه ورایتی به اسم پنج شانس اصلی دریافت جایزه اسکار برترین کارگردانی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شده اند.

بعلاوه استیون اسپیلبرگ (داستان وست ساید)، سیان هدر (کودا)، جین کمپیون (قدرت سگ)، پدرو آلمادوار (مادران موازی) و اصغر فرهادی برای فیلم قهرمان دیگر شانس های شاخه برترین کارگردانی اسکار پیش رو معرفی شده اند.

پیش تر نشریه معتبر ایندی وایر هم در مقاله ای از آن تامسون پیش بینی های خود از شانس های جایزه اسکار بهتربن کارگردانی را اعلام نموده بود که نام اصغر فرهادی در میان 15 نفر اول دیده می شد.

فیلم قهرمان سال جاری و در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرد و پیروز به کسب جایزه عظیم هیات داوران این رویداد سینمایی شد.

استودیو عظیم آمازون پخش فیلم تازه فرهادی را در آمریکا بر عهده دارد.

تا به امروز 34 فیلمساز با فیلم های غیرانگلیسی زبان نامزد شاخه کارگردانی جوایز اسکار شده اند که این فرایند با فدریکو فلینی با فیلم زندگی شیرین (1961) شروع شد. از زمان توسعه شاخه برترین فیلم در سال 2009، میشل هانکه (عشق)، آلفونسو کوارون (روما)، پاول پاولیکوفسکی (جنگ سرد)، بونگ جون هو (انگل)، لی آیزاک چانگ (میناری) و توماس وینتربرگ (یک دور دیگر) پیروز به کسب نامزدی در شاخه برترین کارگردانی جوایز آموزشگاه شده اند. در این میان پالیکوفسکی و وینتربرگ بدون آن که فیلم شان در شاخه برترین فیلم نامزد کسب جایزه شده باشد، نامرد اسکار کارگردانی شدند.

قهرمان در صورتی که به اسم نماینده سینمای ایران در شاخه برترین فیلم بین المللی انتخاب گردد هم از شانس های کسب جایزه در شاخه برترین فیلم غیرانگلیسی زبان خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8944

به "اصغر فرهادی در لیست 10 شانس اسکار کارگردانی" امتیاز دهید

1 کاربر به "اصغر فرهادی در لیست 10 شانس اسکار کارگردانی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی در لیست 10 شانس اسکار کارگردانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید