ارائه برنامه توسط گزینه های شهرداری، شهر130هزار نفری بدون شهردار

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حدود دو ماه پیش خبری در خروجی خبرگزاری ها نهاده شد و تعداد زیادی مخاطب را به خود جلب و بازتاب گسترده ای یافت. شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری به اتهام تخلف اقتصادی دستگیر شده و روانه زندان شدند که این امر باعث بروز مشکلاتی در مدیریت شهری و در نهایت منجر به اقدام شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید شد.

ارائه برنامه توسط گزینه های شهرداری، شهر130هزار نفری بدون شهردار

روز دوشنبه همین هفته جلسه ای توسط شورای اسلامی شهر برگزارکه طی آن مصطفی سالاری با مدرک دکتری عمران، رسول حسین زاده حقوقدان، عیسی اسد لو فوق لیسانس مدیریت پروژه و متولد شهرستان اهر، مهدی علیپور دارای مدرک مدیریت شهری و مدیریت استراتژیک و حسین حسین پور کارشناس ارشد مدیریت به عنوان گزینه های پیشنهادی توسط اعضای شورای اسلامی شهر مرند معرفی شدند و ارائه برنامه ها و رزمه به جلسه آینده موکول شد .

شامگاه پنج شنبه در یک جلسه فوق العاده شورای شهر مرند که تا بامداد روز آدینه نیز ادامه داشت، گزینه های پیشنهادی شورای اسلامی شهر مرند برای ارائه برنامه های خود در صحن علنی حضور یافته و به بیان برنامه های خود پرداختند .

مصطفی سالاری، رسول حسین زاده، مهدی علیپور و عیسی اسدلو هر یک به صورت جداگانه با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران برنامه های خود را ارائه دادند .

محمد هراسی رئیس شورای اسلامی شهر مرند در ابتدای این جلسه گفت: شورای اسلامی شهر مرند جلساتی را تاکنون با موضوع انتخاب شهردار برگزار نموده و گزینه های پیشنهادی نیز در حضور اصحاب رسانه مطرح نموده است .

وی در ادامه اضافه کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکر می کنیم که به طرق مختلف پیگیر اخبار بخصوص انتخاب شهردار هستند و ما را در این راه همراهی می نمایند .

اعتماد مردم به شهرداری مرند از دست رفته است

رئیس شورای اسلامی شهر مرند ابراز امیدواری کرد با یاری اصحاب رسانه شاهد آرامش در شهر باشیم .

سپس در ادامه این جلسه مصطفی سالاری گزینه مطرح شده از سوی یوسف شیخ زاده برنامه های خود را ارائه داد.

سالاری با اشاره به اینکه برنامه های خود را بصورت مدون نوشته و در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرارداده است، گفت: می توانستم به کانادا مهاجرت کنم اما چون احساس مسئولیت می کردم از کشور خارج نشدم چراکه به دنبال خدمت به مردم هستم و خودرا به خون شهدا مدیون می دانم.

وی سپس اضافه کرد: در این راه دنبال حقوق و منافع شخصی نیستم چراکه در این نظام 30 سال تحصیل رایگان کردم و سعی خواهم کرد ظرف مدت شش ماه اعتماد از دست رفته مردم را به شهرداری برگردانم .

غفلت از ظرفیت ها و پتانسیل های مرند

گزینه بعدی شورای اسلامی شهر رسول حسین زاده بود که وی نیز در جمع خبرنگاران گفت: می توانم تمامی مسائل به وجود آمده را حل کنم، نخستین شرط من احیای اعتبار شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند است .

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مرند نمایندگان 130 هزار نفر مردم مرند هستند، گفت: بنده در صورت انتخاب مکلف هستم مصوبات شورای اسلامی شهر را اجرا کنم چراکه خودم را جزو شورا خواهم دانست و با مدیریت و همفکری به راحتی می توان این موارد را حل کرد .

حسین زاده خاطر نشان کرد : مرند از لحاظ مالی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری یکی از شهرهای ثروتمند بوده اما فقیر مانده است.

وی گفت: به صراحت تاکید می کنم اگر تمام 11 نفر اعضای شورای شهر رای اعتماد ندهند شهردار نخواهم شد .

براساس این گزارش، رسول حسین زاده مدیرکل حقوقی سازمان منطقه آزاد ارس، رئیس و عضو شورای اسلامی اسبق شهر جلفا و شهردار سابق جلفا را در کارنامه خود دارد.

مهدی علیپور گزینه پیشنهادی بعدی برای سکانداری شهرداری مرند نیز در این جلسه گفت: 33 سال به عنوان فرزند مرند در جبهه ها حضور داشته ام و بنده عشق کار و دویدن دارم و نوکر مردم مرند هستم.

ضرورت جذب سرمایه گذار به مرند

وی در ادامه گفت: در عرصه های مختلف بعد از 8 سال دفاع مقدس خدمت رسانی کردم و وقتی در کرستان بودم جاده ها را بازسازی کردیم و در ورزقان و کردستان در بحث سازندگی فعالیت داشته و مردم بانه مرا تا حدودی می شناسند.

علیپور عامل موفقیت خود را ارتباطات مردمی دانست و اضافه کرد: مدیر باید مردمی بوده و درد مردم را احساس کند و همچنین باید نظارت مستمر به امور شهر داشته باشد، شهردار نباید به جایگاه اتاقش ساعت ها تکیه زند.

وی سپس در ادامه تعامل با ادارات را رمز توسعه دانست و توضیح داد: اگر تعامل و همکاری بین ادارت وجود نداشته باشد آن وقت هیچ کاری امکان پذیر نخواهد بود.

وی خبرنگاران را چشم و گوش مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: امروز هر چه داریم از خبرنگاران و رسانه هایی است که فرهنگ آفرین هستند و مسائل را به اطلاع مردم و مسئولان ارشد نظام می رسانند .

علیپور تاکید نمود: باید شهردار و اعضای شورای شهر تمام توان خود را به کار ببرند و هر یک سرمایه گذارانی برای این شهر جذب نمایند .

وی اضافه کرد: نباید تنها به حرف اکتفا کنیم باید عملگرا باشیم و علم بی تعهد نیز به درد نخواهد خورد و همچنین باید از معتمدان و متخصصان منطقه و افکار خوب آنها استفاده کرد و نگاه عادلانه به تمام نقاط شهر داشت.

وی با بیان اینکه مردم به شادابی احتیاج دارند، گفت: باید خیلی کارها در مورد فرهنگ و ایجاد شور و نشاط شهروندان مرندی انجام دهیم .

در سرانجام گزینه های پیشنهادی به سوالات مطرح شده از طرف اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ دادند.

به نظر می رسد که از بین این گزینه ها مهدی علیپور با توجه به سوابقی که دارد شانس بیشتری برای شهرداری مرند داشته باشد اما با این حال باید منتظر رای اعضای شورای اسلامی شهر مرند باشیم که سکان شهرمرند را به چه کسی خواهند سپرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 319

به "ارائه برنامه توسط گزینه های شهرداری، شهر130هزار نفری بدون شهردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه برنامه توسط گزینه های شهرداری، شهر130هزار نفری بدون شهردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید