ادامه حملات ترکیه به گروهک پ ک ک

به گزارش هیو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- در درگیری ارتش ترکیه با اعضای گروه پ ک ک در شمال عراق و نقاط مرزی سوریه؛ 8 تروریست کشته و چندتن دیگر زخمی شدند.

ادامه حملات ترکیه به گروهک پ ک ک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در درگیری هایی که روز پنجشنبه (دیروز) میان نیرو های ترکیه و عناصر گروه موسوم به یگان های مدافع خلق (ی پ گ) در شمال سوریه روی داد، 2 تن از عناصر این گروه کشته شدند.

به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، وزارت دفاع ملی ترکیه خاطرنشان کرد: این درگیری ها در پی کوشش عناصر پ گ (شاخه سوری گروه پ ک ک) برای نفوذ به منطقه عملیاتی ارتش ترکیه موسوم به منطقه عملیاتی چشمه صلح روی داد.

خبر دیگر حاکیست 6 تن از عناصر گروه پ ک ک نیز دیروز در حملات واحد های پشتبیانی عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق از پای در آمدند.

همچنین وزارت دفاع ملی ترکیه خاطرنشان کرد: 6 تن از عناصر گروه پ ک ک که خود را برای عملیات به نیرو های ترکیه آماده می کردند در منطقه ای که ارتش ترکیه پیشترعملیات پنجه ببر را اجرا کرد، از پای در آمدند.

درخبری دیگر مقامات ترکیه خاطرنشان کردند؛ از سال 2019 میلادی 2764 تروریست خارجی را از این کشور اخراج نموده است.

دولت ترکیه همچنان به کوشش ها برای دستگیری و اخراج ستیزه جویان خارجی که برای پیوستن به گروه های تروریستی مانند داعش، پ ک ک و پ د (حزب اتحاد دموکراتیک کرد های سوریه که از آن به عنوان یکی از گروه های وابسته به پ ک ک نام برده می گردد) ادامه می دهد.

بر اساس اعلام وزارت کشور ترکیه سال 2019 میلادی 1595 نفر، سال 2020 میلادی 1019 نفر و از ابتدای سال 2021 میلادی نیز 150 نفر از ستیزه جویان خارجی از ترکیه اخراج شدند.

این افراد از شهروندان 67 کشور مختلف بودند. 224 نفر از این افراد از شهروندان کشور های اتحادیه اروپا بودند.

66 تروریست دارای تابعیت فرانسوی، 57 تروریست دارای تابعیت آلمانی، 22 هلندی، 14 سوئدی و 7 نفر نیز که دارای تابعیت سوئیسی بودند در این مدت به کشورهایشان بازگردانده شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7592

به "ادامه حملات ترکیه به گروهک پ ک ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حملات ترکیه به گروهک پ ک ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید