کدام آیفون ها قابلیت هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) را دریافت می نمایند؟

به گزارش هیو بلاگ، اگرچه هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) نیازمند قدرت پردازشی بالایی است اما احتمالا گوشی های دیگر اپل هم آن را دریافت می نمایند.

کدام آیفون ها قابلیت هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) را دریافت می نمایند؟

اپل در جریان معرفی سری تازه آیفون 16 خود، به ویژه روی قابلیت های هوش مصنوعی تمرکز زیادی داشت. هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) که مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی این شرکت است، در نسخه های تازه iOS و iPadOS و macOS عرضه خواهد شد. اما سوال اصلی این است که کدام مدل های آیفون از این ویژگی ها بهره مند خواهند شد؟

کدام مدل های آیفون از هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) پشتیبانی می نمایند؟

با توجه به اطلاعات اخیر، همه مدل های تازه آیفون که اپل معرفی نموده، از قابلیت های هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می نمایند. اما در کنار این چهار مدل، دو گوشی نسل گذشته با 8 گیگابایت حافظه رم هم امکان پشتیبانی از این قابلیت ها را خواهند داشت. بدین ترتیب، نام این گوشی ها به توضیح زیر خواهد بود:

  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس
  • آیفون 16
  • آیفون 16 پلاس
  • آیفون 16 پرو
  • آیفون 16 پرو مکس

به عبارت دیگر، هر مدل تازهی از آیفون 16 که در ایالات متحده عرضه می گردد، از قابلیت های هوش مصنوعی اپل بهره مند خواهد بود که شامل بهبودهای قابل توجهی در زمینه پردازش تصویر، دستیار صوتی، و تجربه های کاربری پیشرفته است.

تأخیر در انتشار در اتحادیه اروپا

متأسفانه، این ویژگی ها فعلاً در اتحادیه اروپا در دسترس نخواهند بود. تأخیر در عرضه این قابلیت ها در اتحادیه اروپا به علت نگرانی هایی است که در خصوص تأثیرات بالقوه قانون بازار دیجیتال (DMA) وجود دارد. این قانون به منظور ارتقای رقابت و تعامل پذیری در بازار دیجیتال در نظر گرفته شده و نگرانی هایی درباره حریم خصوصی و امنیت داده های کاربران به همراه داشته است.

در خصوص زمان بندی انتشار قابلیت های هوش مصنوعی اپل باید بگوییم این ویژگی های تازه به صورت مرحله ای عرضه خواهند شد. به عنوان مثال، اولین به روزرسانی نرم افزاری که شامل ویژگی های Apple Intelligence خواهد بود، در ماه آینده به صورت نسخه بتا در ایالات متحده و با پشتیبانی از زبان انگلیسی-آمریکایی منتشر خواهد شد. در دسامبر، اپل میخواهد انتشار این ویژگی ها را به بریتانیا و استرالیا توسعه دهد و زبان های فرانسه، آلمانی و… هم در سال آینده اضافه خواهند شد.

در نهایت، باید بگوییم کاربران آمریکایی می توانند به زودی از قابلیت های Apple Intelligence بهره مند شوند. اما اگر کاربرانی که در اتحادیه اروپا زندگی می نمایند، باید کمی صبر نمایند تا این ویژگی ها به طور کامل در دسترس شان قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که این قابلیت به صورت کامل در iOS 18.1 ارائه خواهد شد که انتظار می رود اواخر سال جاری منتشر گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14597

به "کدام آیفون ها قابلیت هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) را دریافت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام آیفون ها قابلیت هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) را دریافت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید