نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه معین گردد

به گزارش هیو بلاگ، رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: تا زمانی که نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه تعیین نشود تحول اقتصادی به معنای واقعی در سطح جامعه و کشور اتفاق نخواهد افتاد چراکه اعتبارات اقتصادی در فعالیت های علم و فناوری حرف اول را می زند.

نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه معین گردد

محمد حسن یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش محوری دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: یکی از مهم ترین خلاء های پیشرفت علم و فناوری در همه سطوح در مراکز علمی و دانشگاه ها حمایت و نقش دولت است که می تواند میزان سرعت و فعالیت علمی را در کشور تعیین کند.

دولت در ایجاد تحول مالی هیچ گونه برنامه ریزی نداشته است

وی اضافه نمود: متأسفانه در حال حاضر دولت در اداره مالی در ایجاد تحول مالی هیچ گونه برنامه ریزی نداشته است که در این رابطه باید نقش هریک از نهادها به طور مجزا تعریف گردد به گونه ای که صنایع ، دانشگاه ، مردم و دولت میزان حمایت و نقش و سهم خود را در پیشرفت علمی و تحول مالی تبیین نمایند.

حرکت حوزه علم و فناوری در بیراهه قرار گرفته است

یادگاری توضیح داد: در حال حاضر راستا حرکت در حوزه علم و فناوری در بیراهه قرار گرفته است چراکه با سخنرانی و صحبت های متداول نمی توان به معنای واقعی سرعت رشد علمی را افزایش داد به طور مثال بدنه اقتصاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت نتوانسته واحد های مالی برای تقویت اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

باید آداب و رسوم نحوه تحقیق و پژوهش اصلاح گردد

وی در انتها گفت: با توجه به پیچیدگی مسائل مختلف جامعه و کشور در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و مالی باید آداب و رسوم نحوه تحقیق و پژوهش اصلاح گردد زیرا با تأسیس گروه علمی نمی توان مسائل و مسائل متنوع و مختلف را در سطح جامعه حل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1444

به "نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید