نشنال اینترست: روسیه در عرصه توپخانه بر آمریکا فزونی دارد

به گزارش هیو بلاگ، محققان آمریکایی با اعتراف به عدم کارآیی جدی توپخانه ارتش آمریکا طی دو دهه گذشته، یادآور شد که نیروهای توپخانه روسیه با دارا بودن سیستم های پرتاب موشک های متعدد و سامانه های موشکی اسکندر، بسیار قدرتمند شده است.

نشنال اینترست: روسیه در عرصه توپخانه بر آمریکا فزونی دارد

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشته است: روسیه در رابطه با تجهیز نیروهای مسلح خود به توپخانه قدرتمند، بر ارتش آمریکا رجحان دارد. این نتیجه گیری است که توسط کارشناسان Rand به دست آمده که گزارشاتی را برای سازمان های دولتی آمریکا تهیه می نماید.

بر اساس این اطلاعات، تخصصان این مرکز تحقیقاتی را به روی قابلیت های توپخانه ای ارتش آمریکایی انجام داده اند که نتوانسته به موفقیت های چشمگیری طی دو دهه گذشته دست یابد.

نویسنده این مقاله نوشته است: از آغاز هزاره جدید، پنتاگون آغاز به تمرکز به روی استفاده از نیروی هوایی کرد. بدین ترتیب، نیروهای توپخانه در جریان عملیات نظامی در عراق و افغانستان کنار گذاشته شد و متخصصان در این عرصه به سایر پست ها و محل های خدمت منتقل شدند.

جان گوردون محقق این مرکز می گوید که توپخانه ارتش آمریکا برخلاف نیروهای توپخانه روسیه که دارای فناوری های قدرتمند ، سیستم پرتاب چندگانه موشک ها و سامانه های موشکی اسکندر هستند، کارآیی بالایی ندارند.

پیش از این در اواسط ماه دسامبر اعلام شد که خدمه رزمی سامانه های موشکی اسکندر تمرینات پرتاب موشک بالستیک را با موفقیت به خاتمه رساندند. در عملیات با استفاده از این سامانه، یک هدف در فاصله حدود 60 کیلومتری هدف نهاده شد.

سامانه موشکی اسکندر یک سامانه موشکی تاکتیکی-عملیاتی است که برای از بین بردن اهدافی همچون سیستم های پدافند هوایی و ضدموشکی ، سیستم های آتش بار و توپخانه های دارای برد بلند، هواپیماها و بالگردها در میادین نظامی، پست های فرماندهی و مراکز ارتباطی طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1147

به "نشنال اینترست: روسیه در عرصه توپخانه بر آمریکا فزونی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشنال اینترست: روسیه در عرصه توپخانه بر آمریکا فزونی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید