مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

به گزارش هیو بلاگ، از پیرازمیان به طرف جاده اصلی حرکت کنید و جهت را به سوی مشگین شهر در پیش بگیرید. می توان گفت در مشگین شهر انواع جاذبه ها وجود دارد و چند روز برای تجربه آنها وقت ضروری است. آبگرم های قینرجه، شابیل، وله زیر، موئیل و قوتورسویی در جاهای مختلف این شهرستان در دامنه برفی سبلان آرامش جسمی و روحی خاصی به گردشگران می دهند. پل معلق مشگین شهر نیز به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه با امکانات گردشگری و تفریحی مانند زیپ لاین از دیگر جاذبه های این شهرستان است.

مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

نمین حدود 20 کیلومتر با اردبیل فاصله دارد. در مرکز استان مکان های تاریخی مانند شیخ جبرائیل کلخوران، آدینه مسجد، بقعه شیخ صفی و خانه های تاریخی مانند خانه تاریخی صادقی وجود دارد که به رستوران تبدیل شده است. حضور در کنار تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور به نام شورابیل را هرگز از قلم نیاندازید. مجتمع گردشگری شورابیل دارای بزرگ ترین پیست پیاده روی کشور به مسافت 7 کیلومتر دورتادور دریاچه است. ارائه انواع دوچرخه و موتورسیکلت برقی برای لذت بردن به صورت خانوادگی در کنار دریاچه، قطار تفریحی، قایقرانی، اتوبوس دریایی، زیپ لاین روی دریاچه و شهربازی از امکانات این مجتمع به شمار می فرایند. چند هتل نیز در کنار این دریاچه مانند هتل کوثر و شورابیل برای اسکان وجود دارد.

بعد از تونل وارد شهرستان نمین می شوید که در ابتدای جهت مسجد و مجتمع بین راهی و چند کیلومتر جلوتر پمپ بنزین نیز وجود دارد. نمین شهر گلیم استان اردبیل است و گلیم عنبران آن آوازه جهانی دارد. می توانید از این شهر گلیم با کاربردهای مختلف خریداری کنید.

منبع مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9481

به "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید