فضانورد ناسا رکورد جدیدی را در فضا ثبت کرد

به گزارش هیو بلاگ، مارک ونده هی، فضانورد ناسا، با 355 روز اقامت در فضا رکورد طولانی ترین پرواز را به نام خود ثبت کرد.

فضانورد ناسا رکورد جدیدی را در فضا ثبت کرد

مارک ونده هی، فضانورد ناسا، این هفته رکورد تازهی را برای طولانی ترین پرواز فضایی به وسیله یک آمریکایی به نام خود ثبت کرد.

به گزارش digitaltrends، ونده هی پس از ورود به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در 9 آوریل 2021، روز سه شنبه از رکورد 340 روزه قبلی ناسا که به وسیله اسکات کلی در سال 2016 ثبت شده بود، پیشی گرفت. زمانی که ونده هی در انتها این ماه به زمین بازشود، رکورد او 355 روز خواهد بود.

فضانورد آمریکایی به همراه کیهان نورد روسی پیوتر دوبروف به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و به این ترتیب این زوج رکورد طولانی ترین اقامت در ایستگاه فضایی را در انتها این ماه هنگامی که با هم به زمین برسند به اشتراک خواهند گذاشت. در شروع ماموریت، ونده هی و دوبروف انتظار یک ماموریت استاندارد شش ماهه را داشتند، اما تغییرات در برنامه چرخش خدمه در پاییز گذشته منجر به تمدید اقامت آن ها شد.

بیل نلسون، رئیس فعلی ناسا، رکورد تازه پرواز فضایی وند هی را تبریک گفت و در توییتی نوشت: امروز [مارک ونده هی]تاریخ می سازد و از رکورد [اسکات کلی]در طولانی ترین پرواز فضایی به وسیله فضانورد ناسا پیشی می گیرد! اقامت مارک به ما یاری می نماید تا اثرات ماموریت های طولانی مدت در فضا را درک کنیم. مارک، از خدمات و تبریک شما ممنونم!

در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر شد، فضانورد آمریکایی که در دومین ماموریت فضایی خود است، گفت که وقتی به زمین باز می شود میخواهد تا آنجا که ممکن است به بیرون برود و اضافه نمود: ونده هی در خصوص به یاد ماندنی ترین تجربیات خود در ISS گفت که شفق های قطبی زیبا فراموش نشدنی هستند. ونده هی علاوه بر کار بر روی تعدادی آزمایش در طول اقامت طولانی اش، زمانی را پیدا کرد که به ماژول کوپولا در ایستگاه بین المللی برود تا عکس های خیره کننده ای از زمین در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع حدود 250 مایلی می چرخد، بگیرد.

با ماندن طولانی تر از بسیاری از فضانوردان در فضا (البته نه به مقدار فضانورد روسی رکوردار والری پولیاکوف، که در اواسط دهه 90 به مدت 437 روز و 18 ساعت در ایستگاه فضایی میر ماند)، محققان مشتاق خواهند بود که دریابند چگونه به خوبی بدن ونده هی با گذراندن دوره طولانی در شرایط ریزگرانش سازگار شده بود، با این یافته ها به ناسا یاری کرد تا ماموریت های خدمه آینده به ماه و مریخ را طراحی کند.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11358

به "فضانورد ناسا رکورد جدیدی را در فضا ثبت کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فضانورد ناسا رکورد جدیدی را در فضا ثبت کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانورد ناسا رکورد جدیدی را در فضا ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید