صدا ها فریاد می کشند به خط انتها رسید

به گزارش هیو بلاگ، تصویربرداری فیلم مستند صدا ها فریاد می کشند به کارگردانی شهرام علیزاده به خاتمه رسید و وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.

صدا ها فریاد می کشند به خط انتها رسید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، شهرام علیزاده مستندساز تبریزی درباره جدیدترین اثر مستند خود توضیح داد: صدا ها فریاد می کشند یک فیلم فرم گرا است که فیلمبرداری آن در مکان هایی از شهر تبریز که واقعه بهمن 56 در آن اتفاق افتاده، اجرا شده است.

وی بیان نمود: این مستند 35 دقیقه ای بدون حضور عنصر انسان و با استفاده از صدا ها روایت می شود که 50 درصد از این صدا ها واقعی و مربوط به همان زمان هستند و مابقی بازسازی می شوند.

علیزاده درباره موضوع این مستند توضیح داد: پس از چاپ مقاله ای در روزنامه اطلاعات که حاوی مطالبی انتقادآمیز نسبت به امام خمینی (ره) بود، گروهی از روحانیون و مردم شهر قم نسبت به آن واکنش نشان داده و در 19 دی 56 دست به تظاهرات زدند. در جریان این اعتراضات، عده ای توسط نیرو های وابسته به شاه شهید شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین روز این شهدا، انقلابیون تبریز دست به تظاهرات زده و بیشتر نقاط شهر را تسخیر کردند تا این که ساعت 5 بعدازظهر نیرو های دولتی کنترل شهر را به دست گرفتند. در این تظاهرات اعتراضی، 581 نفر دستگیر، 13 نفر شهید و 118 نفر زخمی شدند.

عوامل تولید مستند صدا ها فریاد می کشند عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: شهرام علیزاده، تصویربردار: یاشار دادبخش، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: غزل علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: احد خدادادی، مدیر تولید: ویدا اشرف خانی، بازسازی صدا: فرهود بحری کرمی، عکاس: سیروس پاکپور، تصویربردار پشت صحنه: پریا علیزاده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5535

به "صدا ها فریاد می کشند به خط انتها رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدا ها فریاد می کشند به خط انتها رسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدا ها فریاد می کشند به خط انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید