خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 948 نفر رسید

به گزارش هیو بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت سه فرد مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار فوتی های مبتلا به این ویروس در استان به 948 نفر رسید.

خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 948 نفر رسید

دکتر فاطمه نوروزیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر 133 مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار 38 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال 13 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی گفت: اگرچه پس از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، فرایند ابتلا به این ویروس در هرمزگان ، اندکی کاهش یافته اما متاسفانه پس از خاتمه این طرح، شاهد بی توجهی دوباره بعضی ها به پروتکلهای بهداشتی هستیم که این بی توجهی زنگ خطر جدی برای استان است و می تواند دوباره سیر ابتلا به کرونا در استان را صعودی کند.

دکتر نوروزیان با اشاره به درپیش بودن شب یلدا، توضیح داد: بارها هشدار داده ایم که دورهمی ها و تجمع ها مهمترین عامل شیوع کرونا در جامعه است و احتمال ابتلای افراد در این گونه جمع ها بسیار بالا است و از مردم خواستاریم از برگزاری هرگونه دورهمی در شب یلدا به شدت اجتناب نمایند.

وی گفت: با توجه به نگرانی ها از برگزاری دورهمی شب یلدا و طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، در روزهای 29 و 30 آذرماه از ساعت 18 عصر فعالیت تمام اصناف در هرمزگان محدود می گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون سه شهرستان بندرعباس، بستک و حاجی آباد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا و شمار مبتلایان به این ویروس قرار دارند و مابقی شهرهای استان در شرایط زرد هستند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 73 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت هشتمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6643

به "خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 948 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار فوتی های کرونا در هرمزگان به 948 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید