جاذبه های گردشگری کلاردشت را بشناسید و به آن سفر کنید

به گزارش هیو بلاگ، شمال کشور همواره مقصد گردشگری جذابی برای همه مردم بوده است. یکی از شهرهای جذاب این خطه سرسبز کلاردشت است که در نزدیکی چالوس قرار گرفته است. آب و هوای عالی، مناطق جذاب طبیعی و جاذله های تاریخی منتظر شما هستند. در این مطلب با جاذبه های گردشگری کلاردشت بیشتر آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری کلاردشت را بشناسید و به آن سفر کنید

کلاردشت یکی از شهرستان های شمال کشور واقع در غرب استان مازندران و همسایه چالوس است. در فاصله 45 تا 50 کیلومتری چالوس و در ارتفاع 1250 متری از سطح آب قرار گرفته است. کلاردشت را میتوان جز خوش آب و هواترین مناطق استان مازندران و ایران به شمار آورد. در واقع این شهر در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته است که منطقه ای کوهستانی است؛ در شش ماه اول سال دارای آب و هوای معتدل و در پاییز و زمستان سرد و برفی است. با وجود اینکه کلاردشت مرز مشترکی با آب های دریای خزر ندارد و فاقد ساحل دریایی است، اما یکی از زیباترین شهرستان های مازندران محسوب می گردد و هرساله پذیرایی شمار بسیاری از جهانگردان ایرانی و خارجی است. وجود طبیعت بکر شامل جنگل های انبوه با درختان سر به فلک کشیده، دریاچه، رودخانه و آبشار زیبا همچنین روستا های موجود در دامنه کوه و آثار تاریخی موجود در این منطقه دلیل اصلی جذب جهانگردان به این منطقه است. با ما همراه باشید تا با جاذبه های جهانگردی کلاردشت بیشتر آشنا شوید.

قله علم کوه

علم کوه با ارتفاع 4850 متر بلندترین قله موجود در کوه های تخته سلیمان و در جنوب غربی کلاردشت قرار گرفته است. قله علم کوه که دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود مقصد بسیاری از صخره نوردان و کوهنوردان است. این قله دارای پوشش گیاهی مختلف و محل زندگی بسیاری از گونه های جانوری از جمله بز کوهی و کبد و حیوانات وحشی مانند گرگ، خرس و پلنگ است.

دیوار سخت گذر

در شمال شرقی علم کوه دیواره ای به طول 700 و عرض 450 متر وجود دارد این دیواره یکی از سخت ترین دیواره های موجود در سراسر دنیا به شمار می رود. صعود از این دیواره یکی از علاقه مندی های صخره نوردان حرفه ای است که آن را به یک جاذبه های جهانگردی کلاردشت تبدیل نموده است.

سنگ سماور

اگر درهمان علم کوه باشید می توانید یک جاذبه جهانگردی دیگر را از نزدیک ببینید، تخته سنگ سماور به شکل عمودی در جهت صعود به قله علم کوه در ارتفاع 4000 متری قرارگرفته است. صخره نوردان برای صعود از این سنگ عجیب و غریب بیش از 4500 متر را طی می نمایند تا خود را به آن برسانند.

دریاچه ولشت

یکی از دیدنی ترین مناطق موجود در کلاردشت دریاچه ولشت است. این دریاچه به دلیل احداث سد در قسمت شرق کلاردشت و در نزدیکی روستای سما ایجاد شده است. آب این دریاچه شیرین است؛ به همین دلیل گونه های مختلف ماهی مانند ماهی سفید، اردک ماهی، شاه کولی و قزل آلا در آن دیده می گردد. خوشبختانه امکان ماهی گیری برای جهانگردان در این دریاچه مهیا است. عمق این دریاچه در قسمت های مختلف متفاوت و گاهی به 30 متر نیز می رسد. آب و هوای خنک و معتدل دریاچه، همچنین وجود طبیعت زیبا به همراه ویلاها و هتل های موجود در اطراف دریاچه باعث شده است دریاچه ولشت مقصد بسیاری از جهانگردان در بازدید از جاذبه های جهانگردی کلاردشت باشد.

جاده کلاردشت-عباس آباد

عبور یک جاده در دل جنگل بکر تصویری است که در کمتر نقاطی از دنیا می توان مشاهده نمود. رانندگی و عبور از چنین جاده ای برای هر جهانگرد می تواند با خاطرات زیبایی همراه باشد. در طول این جاده 25 کیلومتری آلاچیق ها و استراحتگاه های مختلف وجود دارد تا شما بتوانید از حضور در جنگل بکر و آب و هوای عالی منطقه نهایت لذت را ببرید.

دهکده مازیچال؛ منطقه ای بکر از جاذبه های جهانگردی کلاردشت

دهکده مازیچال یکی از مناطق بکر و ییلاقی کلاردشت است. زیبایی این دهکده ناشی قرار دریافت دهکده در ارتفاع 2600 متری و وجود ابر های موجود بر فراز دهکده است. در پشت دهکده می توان، دریای مازندران را مشاهده نمود، ترکیب ابر های موجود در آسمان و ختم شدن آن ها به دریای خزر چشم اندازه خیره نماینده ای ایجاد می نماید. تمام این زیبایی ها در کنار زندگی ساده مردم روستا، بوی نان داغ و طعم چای زغالی تجربه فراموش نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. مازیچال در فاصله 20 کیلومتری کلاردشت قرارگرفته و بهترین زمان برای رفتن به این منطقه اواخر خرداد تا اوایل پاییز است.

روستای رودبارک

این روستا دارای چشم انداز خارق العاده ای است که به دلیل وجود رودخانه سرآبرود و قله تخته سلیمان در این منطقه ایجاد شده است. وجود چشمه آبسرد که محل زندگی ماهی قزل آلای خال قرمز است، همچنین وجود طبیعت بکر و دشت های پهناور در سراسر این منطقه از دلایل اصلی رجوع جهانگردان در تمام طول سال به این منطقه است.

روستای دلیر

روستانی دلیر نیز مانند دیگر مناطق کلاردشت بسیار زیبا و دیدنی است. از جمله جاذبه های توریستی روستا می توان به چشمه آب گرم، قله زرین کوه و آبشار موجود در آن اشاره کرد. علاوه بر این جاذبه های طبیعی می توان امامزاده روستا را نیز نام برد. اطراف این روستا به دلیل داشتن پوشش گیاهی فراوان، محل زندگی گونه های مختلف حیوانی از جمله خوک، بز کوهی و کبد و حیوانات وحشی مانند گرگ، خرس و پلنگ است.

آثار باستانی کلاردشت

کلاردشت علاوه بر طبیعت بکر و آب و هوای عالی دارای آثار باستانی فراوارنی است. این شهر دارای قدمت 4000 ساله است و در تمام دوره های تاریخی مردم در آن زندگی می کردند بنابراین دارای آثار باستانی فراوانی است که از جمله این آثار می توان به تپه کلار که ثبت آثار ملی هم شده است اشاره کرد. این تپه دارای 12 متر ارتفاع است که با کاوش های اجرا شده در آن، بخشی از تاریخ و تمدن مردم حاشیه دریای خزر، شناسایی و آثار ارزشمندی در باستان شناسی ها کشف شده است.

از مکان های دیدنی دیگر کلاردشت می توان به مرزن آباد و دیگر روستا های موجود در کلاردشت اشاره کرد. کلاردشت شامل 39 روستا است که هرکدام از این روستا ها از زیبایی های خاصی برخوردارهستند. متأسفانه امکان معرفی تمام آن ها فراهم نیست. کلاردشت یک سرزمین رؤیایی در شمال ایران است که همواره در یاد و خاطرات جهانگردان خود باقی می ماند.

چطور به کلاردشت برویم؟

همانطور که گفته شد کلاردشت در استان مازندران قرار گرفته است و اگر بخواهید از تهران به این شهر بروید باید ابتدا به سمت کرج حرکت کنید، سپس به وسیله بلوار چمران این شهر به سمت جاده چالوس بروید، در طول جهت چند تونل زیبا را رد خواهید کرد تا به مرزن آباد می رسید و در انتها به کلاردشت خواهید رسید. فاصله شما چیزی حدود 200 کیلومتر است که در 5 ساعت می توانید آن را طی کنید.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: setare.com
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6889

به "جاذبه های گردشگری کلاردشت را بشناسید و به آن سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کلاردشت را بشناسید و به آن سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید