برنامه ریزی ناتو برای تاسیس یک مرکز فضایی در آلمان

به گزارش هیو بلاگ، اعضای ائتلاف ناتو قصد دارند طی روزهای آینده خبر ایجاد یک مرکز فضایی در محل پایگاه فرماندهی عالی نیروهای هوایی این ائتلاف در رامشتاین آلمان را اعلام نمایند.

برنامه ریزی ناتو برای تاسیس یک مرکز فضایی در آلمان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

رسانه های آلمانی دی.پی.ای و زوددویچه سایتونگ گزارش کردند، وزرای دفاع 30 کشور عضو ائتلاف ناتو برنامه ریزی نموده اند روز پنجشنبه خبر ساخت یک مرکز فضایی جدید را اعلام نمایند.

بر اساس گزارشها، این مرکز قرار است به پایگاه فرماندهی عالی نیروهای هوایی ناتو در رامشتاین آلمان ملحق شده و به عنوان یک مرکز هماهنگی برای نظارت فضایی خدمت خواهد نمود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو به زود دویچه سایتونگ گفت، انتظار دارد اعضای ناتو قبل از نشست روز پنجشنبه با این برنامه موافقت نمایند. او در عین حال نسبت به نظامی سازی فضا هشدار داد. استولتنبرگ قبلا نیز گفته بود: هر چند ناتو قصدی برای قرار دادن تسلحیات در فضا ندارد ما احتیاج داریم به این که از حمایت درست از ماموریتها و عملیاتهایمان اطمینان حاصل کنیم.

این مرکز قرار است به جمع آوری اطلاعات درباره تهدیدات احتمالی علیه ماهواره ها بپردازد. همچنین این احتمال هست که این مرکز فضایی در ادامه به یک مرکز فرماندهی برای تدابیر دفاعی توسعه پیدا کند.

بر اساس اطلاعاتی که دی.پی.ای کسب نموده، ناتو همچنین مشغول برنامه ریزی برای یک نوع اندیشکده برای فعالیتهای فضایی است. دو محل احتمالی استقرار آن شهر کالکار آلمان و یا شهر تولوز فرانسه هستند.

این طرح ناتو را قادر میسازد از همپیمانانش درخواست ارتباطات یا تصاویر ماهواره ای با هدف یاری به عملیاتها را مطرح سازد.

همچنین این موجب بحثهای بیشتر در ائتلاف ناتو بر سر اینکه چه نوع حملاتی از جانب و یا در داخل فضا می تواند بند پنج اساسنامه ناتو در قبال دفاع دسته جمعی این ائتلاف را کلید بزند، می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5742

به "برنامه ریزی ناتو برای تاسیس یک مرکز فضایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی ناتو برای تاسیس یک مرکز فضایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید