بدترین بازیگران سال که برنده جایزه اسکار هم بوده اند

به گزارش هیو بلاگ، 10 بازیگر معروف که هم برنده جایزه اسکار و هم برنده تمشک طلایی (بدترین بازیگر) بوده اند،را بیشتر بشناسید.

بدترین بازیگران سال که برنده جایزه اسکار هم بوده اند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار ، هر ساله آموزشگاه اسکار جوایزی را در بخش بهترین های سینمایی از جمله بهترین بازیگران و کارگردانی سال و همچنین فیلم و فیلمنامه اهدا می نماید. این جوایز مهمترین و بالاترین جوایز سینما هستند که هفته گذشته نیز جدیدترین دوره آن برگزار گردید و با پیروزیت فیلم انگل همراه بود.

اما در سمت دیگر این افتخار سینمایی، جوایز تمشک طلایی قرار گرفته است که بدترین های سال سینما را گرد هم می آورد و به آن ها جایزه می دهد. در حقیقت تنها جایزه ای است که هیچکس تمایلی به دریافت آن ندارد.

علاقه مندان به سینما ممکن است تصور نمایند که برندگان و نامزد های این جوایز هیچ گاه با یکدیگر اشتراک نخواهند داشت، اما بسیاری از فیلم ها، بازیگران و کارگردان های نامزد در جوایز تمشک طلایی سابقه نامزدی اسکار هم داشته اند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

ادی ردمین

ادی ردمین در سال 2015 برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی تئوری همه چیز در نقش استیون هاوکینگ جایزه اسکار دریافت کرد. سال بعد او برای فیلم سینمایی دختر دانمارکی باز هم توانست برای این مجسمه طلایی رقابت کند، اما همچنان در همان سال برای فیلم صعود مشتری نامزد بدترین نقش مکمل جوایز تمشک طلایی نیز شده بود.

هلی بری

او در سال 2001 از ستاره های رو به رشد سینما بود و این موضوع را با نقش آفرینی در فیلم سینمایی مهمانی هیولا ثابت کرد. بری برای آن نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و به تنها زن سیاهپوستی تا آن موقع تبدیل شد که این جایزه را دریافت می نماید. او چند سال بعد نیز پیروز بود، اما در سال 2004 با فیلم زن گربه ای قدم اشتباهی را برداشت و به خاطر آن جایزه بدترین بازیگر زن را دریافت کرد.

برد پیت

تا پیش از اسکار 2020، با وجود حضور و نقش آفرینی در فیلم های معروف، او تنها یک بار به عنوان تهیه نماینده (12 سال بردگی محصول سال 2012) جایزه اسکار را برده بود. اما سال جاری با اسکار نقش مکملی برای فیلم روز و روزگاری در هالیوود دریافت کرد و این طلسم را شکست. او برای فیلم رکورد بزرگ هم در اسکار پیروز بود، این در حالی است که برد پیت در سال 1994 برای فیلم مصاحبه با خون آشام که تام کروز هم در آن نقش آفرینی می کرد تمشک طلایی بدترین ترکیب بازیگری را دریافت کردند.

بن افلک

افلک دو جایزه اسکار برای فعالیت در پشت صحنه فیلم ها دارد. در سال 1997 او جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد و سال 2012 هم برای تهیه نمایندگی فیلم ارگو این جایزه به او رسید. اما او در بازیگری همواره مورد استقبال قرار نگرفته است. در سال 2003 او برای بازیگری در فیلم سینمایی دردویل جایزه بدترین بازیگر را دریافت کرد. همچنین در سال 2009 برای بدترین بازیگر دهه نیز نامزد شده بود. اما این تمام ماجرا نیست او در سال 2017 هم به همراه هنری کویل در بخش بدترین تیم بازیگری نامزد شد.

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن جوایز متعددی را برای نقش آفرینی هایش دریافت نموده ه از جمله جایزه بهترین بازیگر آموزشگاه اسکار را برای فیلم ساعات دریافت کرد، اما بین این افتخارات، جایزه تمشک طلایی در سال 2005 نیز دیده می گردد. او به همراه ویل فرل برای فیلم افسونگر برنده بدترین تیم بازیگری شد.

آل پاچینو

در طی سال ها، آل پاچینو 9 بار نامزد اسکار شده است و آخرین بار آن همین سال جاری و با فیلم مرد ایرلندی بود که نتوانست آن را دریافت کند. البته او برای فیلم سینمایی بوی خوش یک زن توانست جایزه اسکارش را دریافت کند، اما حتی آل پاچینو هم از جوایز تمشک طلایی در امان نبوده است. او برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی جک و جیل جایزه بدترین نقش مکمل را دریافت کرد.

مارلون براندو

مارلون براندو نام آشنای دیگر است که یکی از به یاد ماندنی ترین فیلمساز های آمریکاست. او دو جایزه اسکار بازیگر در طول حرفه اش دریافت کرد. یکی برای در بارانداز و دیگری برای پدرخوانده. او در سال 1996 برای نقش آفرینی در فیلم اقتباسی جزیره دکتر مورو، جایزه بدترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

سوفیا کاپولا

شاید دختر فرانسیس کاپولا بودن به سوفیا یاری کرد تا نقشی در فیلم پدرخوانده 3 داشته باشد، اما نتوانست آن را از دریافت جایزه بدترین بازیگر نقش مکمل زن دور نگه دارد. او در سال 2003 برای فیلم سینمایی از دست رفته در ترجمه جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار را دریافت نموده بود.

روبروتو بنینی

بازیگر حرفه ای ایتالیایی که برای نقش آفرینی، بازیگری و نویسندگی فیلم سینمایی زندگی زیباست چندین جایزه و افتخار را در اسکار دریافت کرد از جمله بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم خارجی زبان است. اما در سال 2002 و وقتی او در فیلم سینمایی پینوکیو بازی نموده بود،از سوی جوایز تمشک طلایی بدترین بازیگر آن سال لقب گرفت.

مل گیبسون

همانند بن افلک او چند اسکار برای فعالیت های پشت صحنه خود از جمله بهترین فیلم و کارگردانی برای شجاع دل دریافت نموده است. او در سال 2015 برای فیلم بی مصرف ها 3 بدترین بازیگر مکمل مرد شد. او این جایزه را برای خانه پدر 2 هم دریافت کرد.

بازیگران مشهور دیگری نیز هستند که اگرچه جایزه تمشک طلایی را دریافت ننموده اند، اما سابقه نامزدی در آن را دارند از جمله سیلوستر استالونه و جک نیکلسون.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1626

به "بدترین بازیگران سال که برنده جایزه اسکار هم بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین بازیگران سال که برنده جایزه اسکار هم بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید