اشتباهات داوری خطای انسانی است، مربیان به جای داوری مربیگری نمایند

به گزارش هیو بلاگ، حافظ مهدوی با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: هفته گذشته و در آستانه شروع دور برگشت رقابتهای لیگ برتر تکواندو جلسه ای با حضور مربیان و سرپرستان تیم ها، دبیر فدراسیون، سرمربی تیم ملی، رئیس و دبیر سازمان لیگ برگزار و کلیه موارد مدنظر آقایان مورد بحث و آنالیز نهاده شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برداشت ها تعبیر غیر منطقی از قوانین و مقررات است. متأسفانه دوستان اشتباهات خود را به گردن داور می اندازند.

اشتباهات داوری خطای انسانی است، مربیان به جای داوری مربیگری نمایند

وی ادامه داد: البته من بعضی مسائل را قبول دارم، مسائلی که ناشی از خطای انسانی است و امری بدیهی در تمام ورزش ها است، ولی اینکه مربیان به جای مربیگری، داوری نمایند و مسائل خود را به گردن داوران بیاندازند را قبول ندارم. کوشش ما به حداقل رساندن خطای انسانی است. ما برای داوران خود فوق برنامه داریم و با کلاس های متعدد آنها را با جدیدترین قوانین آشنا می کنیم. در خصوص داوران هم ریسک نکرده و هر داوری که ضعیف بوده و اشتباه داشته، برای هفته های بعد برای قضاوت دعوت نکردیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص دعوت از بعضی تیم های خاص به جلسه گفت: نامه فدراسیون موجود است که همه تیم های حاضر در لیگ برتر دعوت شده بودند، ولی تنها چند تیم حضور پیدا کردند و برداشت من آن است که تیم های غایب اعتراضی به داوری نداشته و معترض به داوری حاضر بودند و مواردی هم که مطرح شد معین کرد مسئله ای نبوده و تنها برداشت نادرست از اصل قانون در میان بوده است.

مهدوی در خصوص علت غیبت داوران ما در المپیک گفت: از زمانی که تکواندو به عنوان یک رشته رسمی وارد المپیک شد، نماینده داوران ایران همیشه حضور داشته است، ولی در این دوره داوری از ایران دعوت نشده که این دلیلی بر ضعف داوران ما نیست. کما اینکه در اولین حضور تکواندو در بازی های پارالمپیک ما داور خواهیم داشت. معتقدم سیاست جدید کمیته داوران فدراسیون جهانی قراردادن اصل نوبت برای دعوت از داوران است و بر همین اصل هم خیلی از بهترین داوران جهان برای توکیو 2020 دعوت نشدند. فدراسیون جهانی 210 کشور عضو دارد و فدراسیون جهانی می خواهد فرصت را در اختیار داوران سایر کشورها نیز قرار دهد.

وی در خاتمه در خصوص اینکه چند داوران ایران در رقابت قهرمانی آسیا قضاوت خواهند کرد گفت: بدون شک در این رقابتها داور خواهیم داشت و طی چند روزه آینده اتحادیه تکواندو آسیا اسامی داورانی را که باید برای قضاوت راهی بیروت شوند را به ما اعلام خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1539

به "اشتباهات داوری خطای انسانی است، مربیان به جای داوری مربیگری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات داوری خطای انسانی است، مربیان به جای داوری مربیگری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید