ارتش حفتر یک پهپاد ترکیه را در غرب سرت لیبی سرنگون کرد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، ارتش خلیفه حفتر از سرنگونی پهپاد ترکیه ای در منطقه وادی جارف در غرب شهر سرت اطلاع داد.

ارتش حفتر یک پهپاد ترکیه را در غرب سرت لیبی سرنگون کرد

منابع وابسته به ارتش حفتر همچنین اعلام نمودند که جنگنده های این ارتش، اتوبوس حامل شماری از افسران ترک را، منهدم نموده اند.

اداره اطلاع رسانی جنگی ارتش خلیفه حفتر از کشته شدن سرنشنیان این اتوبوس و نیز انهدام خودروهای نظامی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی که در حال حرکت به سوی سرت بودند، اطلاع داد و اعلام نمود: در حملات هوایی شب گذشته، چند ارابه توپ هاوزر ساخت ترکیه و دو تانک و تجهیزات دیگری منهدم شد.

این در حالی است که چندی قبل هم فوزی المنصوری از فرماندهان ارتش خلیفه حفتر اعلام نموده بود: نیروهای ما پهپاد انتحاری ترکیه ای از نوع الباغو که قصد حمله به یکی از یگانها ما در محور عین زاره و الکازیرما در جنوب طرابلس را داشت، ساقط کردند.

قبل از آن هم، اتاق عملیات الکرامه وابسته به ارتش خلیفه حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای در نزدیکی شهر الشویرف در جنوب غرب لیبی اطلاع داده و اعلام نموده بود: پدافند هوایی ارتش لیبی پیروز به سرنگونی این پهپاد ترکیه شده است.

لازم به ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3840

به "ارتش حفتر یک پهپاد ترکیه را در غرب سرت لیبی سرنگون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش حفتر یک پهپاد ترکیه را در غرب سرت لیبی سرنگون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید