آمریکا به آلمان: ما ماسک های شما را تصاحب نکردیم

به گزارش هیو بلاگ، یک مقام آمریکایی به اظهارات وزیر کشور آلمان که واشنگتن را به سرقت ماسک های این کشور متهم نموده بود پاسخ داد.

آمریکا به آلمان: ما ماسک های شما را تصاحب نکردیم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا اظهارات مقام های آلمان درباره اقدام این کشور برای توقیف یک محموله حامل ماسک های پزشکی در فرودگاه بانکوک و جلوگیری از ارسال آن به آلمان را رد نموده و گفته ایالات متحده هیچ اطلاعی در این مورد ندارد.

پیش از این وزیر کشور آلمان روز آدینه گفته بود که محموله ای حاوی 200هزار ماسک پزشکی که قرار بوده روانه آلمان گردد در فرودگاه بانکوک توقیف شده و به ایالات متحده منتقل شده است. وزیر کشور آلمان این اقدام را راهزنی مدرن توصیف نموده بود.

سخنگوی سفارت آمریکا در تایلند به خبرگزاری رویترز گفت: دولت ایالات متحده آمریکا هیچ اقدامی برای انتقال محموله ماسک های پزشکی که قرار بوده راهی آلمان گردد انجام نداده است، ضمن آنکه ما اصلاً اطلاعی درباره ارسال چنین محموله ای نداشتیم.

وی افزود: ما درباره کوشش های گسترده برای ایجاد اختلاف در کوشش های بین المللی [برای مهار کرونا] به وسیله استناد به اطلاعات نادرست بدون منبع و غیرموثق نگران هستیم.

یک رسانه انگلیسی می گوید توسل آمریکا به تاکتیک های مبتنی بر غرب وحشی برای تصاحب و تأمین محموله های پزشکی لازم جهت مبارزه با ویروس کرونای جدید گلایه متحدان این کشور را به همراه داشته است.

رویترز روز شنبه در گزارشی نوشته بود متحدان آمریکا از اروپا گرفته تا آمریکایی جنوبی از توسل واشنگتن به تاکتیک های غرب وحشی برای جلوگیری از دستیابی آنها به محموله های پزشکی ضروری برای مبارزه با ویروس کرونا گلایه مندند.

آنها می گویند واشنگتن با پرداخت هزینه های بیشتر باعث فسخ قراردادهای آنها با شرکت های تأمین این تجهیزات پزشکی می گردد و یا در مواردی از تحویل محموله های پزشکی به خریداران جلوگیری می نماید.

در فرانسه و آلمان مقام های ارشد می گویند ایالات متحده در مواردی حتی بعد از اتمام قرارداد برای خرید ماسک های پزشکی میان خریداران اروپایی و اصلی ترین شرکت چینی تولیدکننده این محصول، با پیشنهاد قیمت بسیار بالاتر از بهای بازار باعث فسخ قراردادها شده است. وزیر بهداشت برزیل هم تجربه ای مشابه گزارش داده است.

یک مقام ارشد در حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در گفت وگو با خبرگزاری رویترز می گوید: پول اصلاً ارزشی ندارد، آنها به هر قیمتی می خرند چون احتیاج مبرم دارند.

یک منبع دیگر در دولت آنگلا مرکل هم گفت: آمریکایی ها پول هنگفتی به دست گرفته اند و به تب وتاب افتاده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2720

به "آمریکا به آلمان: ما ماسک های شما را تصاحب نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به آلمان: ما ماسک های شما را تصاحب نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید