کاهش 10 درصدی مصرف بنزین با شیوع کرونا

به گزارش هیو بلاگ، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: از انتهای بهمن ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت وآمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور 10 درصد کاهش یافت.

کاهش 10 درصدی مصرف بنزین با شیوع کرونا

شهرام رضایی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف بنزین در کشور 75 تا 76 میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد: در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به 95 تا 96 میلیون لیتر در روز رسید.

وی اضافه کرد: در انتهای بهمن ماه این عدد به 85 تا 86 لیتر کاهش یافت و از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مصرف بنزین مجدد کاهش یافته است و اکنون شاهد تقاضای کمتر مالکان خودرو برای سوخت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کاهش مصرف بنزین متأثر از ویروس کرونا بوده است، توضیح داد: به نظر می رسد که پس از گذر از شرایط فعلی میزان مصرف کمی افزایش یابد.

در این میان با گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در صندلی های سوخت دستورالعمل جدیدی صادر شده که بر اساس آن فرایند سوخت گیری باید توسط اپراتورها انجام گردد.

بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پیرو اطلاعیه های وزارت بهداشت در مورد همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کلیه صندلی داران توزیع فرآورده مایع و سی ان جی مقرر شد تا فرآیند سوخت گیری و پرداخت در تمامی صندلی های عرضه سوخت توسط اپراتور صندلی انجام یا دستکش یک بارمصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوخت گیری و پرداخت بدون دستکش یک بارمصرف انجام نگردد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نازل ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی صندلی (سرویس بهداشتی و...) مستمراً با مواد مناسب ضدعفونی و پایش بهداشتی گردد. این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی صندلی های کشور لازم الاجرا است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2201

به "کاهش 10 درصدی مصرف بنزین با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درصدی مصرف بنزین با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید