کاهش اعتماد اروپایی ها به آمریکا در نظرسنجی جدید

به گزارش هیو بلاگ، تایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که بحران کرونا به کاهش قابل توجه اعتماد اروپایی ها به نقش رهبری آمریکا در دنیا منجر شده است.

کاهش اعتماد اروپایی ها به آمریکا در نظرسنجی جدید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز دوشنبه گاردین، بیش از 60 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و پرتغال گفته اند اعتمادی به آمریکا ندارند.

در گزارشی که براساس این نتایج تهیه شده است چنین استدلال می گردد که شوک ناشی از همه گیری کرونا به شهروندان اروپایی لطمه وارد نموده و باعث شده آنها احساس تنهایی و آسیب پذیری نمایند.

در هر کشوری که نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر مردم گفته اند که تصور آنها از زمان شیوع این ویروس به وخامت گراییده است. گرایش های منفی نسبت به آمریکا در دانمارک 71 درصد، پرتغال 70 درصد، فرانسه 68 درصد، آلمان 56 درصد و در اسپانیا 64 درصد ثبت شده است. در فرانسه و آلمان به ترتیب 46 و 42 درصد مردم گفتند که نظر آنها نسبت به آمریکا از زمان همه گیری کرونا بسیار بدتر شده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز آدینه در مصاحبه با گاردین هشدار داد که دنیا دیگر قبول ندارد که آمریکا همچنان در رویای رهبری دنیا باشد. این نظرسنجی نشان داد که افکار عمومی از این تغییر مطلع است.

این نظرسنجی به سفارش اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا مستقر در برلین و توسط دو شرکت نظرسنجی دیتاپراکسیس و یوگاو و هفته اخر ماه آوریل و هفته اول ماه می و از بین 9 کشور اروپایی که همگی دو سوم جمعیت اروپا را تشکیل می دهند انجام شد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4360

به "کاهش اعتماد اروپایی ها به آمریکا در نظرسنجی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اعتماد اروپایی ها به آمریکا در نظرسنجی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید