چین: درخواست برجامی آمریکا کاملاً غیر منطقی است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، وانگ ئی وزیر خارجه چین بعد از دیداری که با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود داشت، در کنفرانسی خبری، به موضوع تنش های اخیر شورای امنیت با آمریکا در باب مکانیسم ماشه و تمدید اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه ایران پرداخت.

چین: درخواست برجامی آمریکا کاملاً غیر منطقی است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره گفت: درخواست آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه کاملاً غیرمنطقی است.

وانگ همچنین با اشاره به بدعهدی واشنگتن در مورد برجام، این سوال را بیان کرد که دیگر چه کسی جرأت امضا کردن توافق با آمریکا را خواهد داشت.

وزیر خارجه چین ادامه داد: آمریکا فقط منافع خود را در نظر می گیرد و تنها زمانی از قانون بین الملل تبعیت می نماید که با نیازهایش تطبیق کند در غیر این صورت، با آن مخالفت می نماید.

وانگ با توجه به بهانه جویی بعضی کشورها مبنی بر اینکه برجام ارتباط اندکی با امنیت منطقه ای دارد؛ اضافه نمود: در این رابطه نیز، چین پیشنهادی سازنده مبنی بر ایجاد عرصه ای چندجانبه مطرح نموده که در آن همه طرفین بتوانند نگرانی های خود را بر مبنای حفاظت از صلاحیت و اعتبار توافق هسته ای ایران که در سال 2015 حاصل شد؛ مطرح نمایند.

این مقام چینی ادامه داد: مایلم مجدداً تاکید کنم که پیشنهاد پکن هنوز پابرجا است.

چین پیشتر هم گفته بود از آنجا که آمریکا دیگر عضوی از برجام نیست، ادعای واشنگتن مبنی بر شروع فرایند 30 روزه بازگشت اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه ایران، هیچ اعتباری ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4988

به "چین: درخواست برجامی آمریکا کاملاً غیر منطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: درخواست برجامی آمریکا کاملاً غیر منطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید