وزیر بهداشت: دیشب از ذوق نخوابیدم

به گزارش هیو بلاگ، وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف واکسن ایرانی کرونا (کووایران برکت) اطلاع داد.

وزیر بهداشت: دیشب از ذوق نخوابیدم

سعید نمکی در بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در استان مرکزی گفت: امروز می خواهم یک خبر خوشی را در این استان بگویم که آن هم اجازه مصرف واکسن ایرانی کووایران برکت است که دیروز صادر شد.

نمکی گفت: شب های زیادی نخوابیدم اما بیشتر شب ها از اضطراب بود، اما دیشب از ذوق این نخوابیدم که خدا این مرحمت را کرد که ما قول هایی که داده بودیم را عملی کنیم.

او اضافه کرد: درباره واکسن فراوری مشترک پاستور و کوبا هم قرار شد پاستور مدارک را آماده کند و طی هفته آینده اقدام کنیم. بنابراین واکسن برکت به مجموعه واکسیناسیون ما می پیوندد و پاستور هفته آینده خواهد پیوست.

در حالی وزارت بهداشت مجوز واکسن کرونای برکت را صادر نموده است که هنوز تمام مراحل آنالیز بالینی آن به انتها نرسیده است. قطعا تصمیم وزارت بهداشت با واکنش ها و انتقاداتی همراه خواهد بود.

در روزهای گذشته وزارت بهداشت نتوانست واکسن مورد احتیاج کشور را وارد کند. واردات دز دوم واکسن های تزریق شده هم به مشکل برخورده است.

به همین دلیل توصیه هایی انجام شده بود که وزارت بهداشت زودتر مجوز مصرف واکسن برکت را صادر کند.

مدیر پروژه واکسن برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)پیش از این گفته بود: تا انتها خرداد 1400 بیش از 3 میلیون دوز واکسن کووایران برکت فراوری می کنیم و این ظرفیت به تدریج افزایش می یابد.

او اضافه کرد: تا انتها شهریور به صورت تجمعی بیش از 50 میلیون دوز واکسن فراوری خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8685

به "وزیر بهداشت: دیشب از ذوق نخوابیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: دیشب از ذوق نخوابیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید