هرم جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت اصلاح می گردد

به گزارش هیو بلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کار مطالعاتی خوبی برای اصلاح هرم جذب هیئت علمی اجرا شده که طی آن به شاخصی دست یافتیم و برای رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی به آن استناد می گردد.

هرم جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت اصلاح می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه 259 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب به صورت مجازی برگزار گردید.

علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، به اصلاح هرم جذب هیأت علمی اشاره نمود و گفت: کار مطالعاتی خوبی برای اصلاح هرم جذب هیأت علمی در وزارت بهداشت اجرا شده که طی آن به شاخصی دست یافتیم و برای رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی نیز به آن استناد می کنیم.

وی ادامه داد: با آنالیز های اجرا شده، معین شد که مدرس حق التدریس در مقطع کارشناسی در بعضی از رشته ها با حفظ همان کیفیت، می تواند 16 برابر کاهش یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام نمود: تدریس در دانشگاه ها با مدرک کارشناسی ارشد و به صورت مربی حتی در مقطعی کوتاه مدت منجر آسیب به سیستم آموزشی خواهد شد.

حقدوست پیشنهاد داد: هرم استاندارد جذب هیأت علمی دانشگاه ها بر اساس مأموریت دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت باشد.

در انتها آنالیز دستور اول جلسه، مقرر شد کار مطالعاتی اجرا شده در وزارت بهداشت برای اصلاح هرم جذب اعضای هیأت علمی برای اعضا ارسال گردد و اعضا پیشنهادات و نظرات خود را طی مدت زمان 2 هفته به هیأت عالی جذب ارائه دهند.

در ادامه جلسه، با توجه به اینکه برای کلاس های عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و همین طور برای کلاس های نظری از مربیان استفاده می گردد، مقرر شد جذب مربی برای کارگاه ها، آزمایشگاه ها و دروس عملی - نظری به منظور استادپروری که با مجوز هیئت نظارت و یا هیئت امناء انجام می گردد، ادامه یابد و برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان دکتری، استفاده از مربیان برای کلاس های نظری محدود گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6668

به "هرم جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرم جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید