مردان، زنان و نوزادان؛ احتمال ابتلای کدام یک به کرونا بیشتر است؟

به گزارش هیو بلاگ، از نظر ابتلای به بیماری کرونا تفاوتی بین مردان، زنان و نوزادان وجود ندارد و امکان ابتلا به این بیماری برای همه وجود دارد؛ اما سؤال این است که میزان ابتلای کدام یک به ویروس کووید-19 بیشتر است؟

مردان، زنان و نوزادان؛ احتمال ابتلای کدام یک به کرونا بیشتر است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، از نظر ابتلای به بیماری کرونا تفاوتی بین مردان، زنان و نوزادان وجود ندارد و همه میتوانند به این بیماری مبتلا شوند، اما سؤال این است که میزان ابتلای کدام یک به ویروس کووید-19 بیشتر است؟

بزرگ ترین مطالعه ای که تا به امروز در رابطه با ویروس کرونا اجرا شده، نشان می دهد که مردان و نوزادان ممکن است بیش از همه در معرض خطر ابتلا به عفونت حاد قرار داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز دوشنبه مطالعه ای را منتشر کرد که در آن به بررسی بیش از 2500 مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین بچه ها آمریکایی کمتر از 18 سال در فاصله بین 12 فوریه تا 12 آوریل پرداخته است. این مطالعه بزرگ ترین تحقیقی است که تا الان روی بچه ها مبتلا به ویروس کرونا اجرا شده است.

نتایج بررسی ها نشان می دهند که بچه ها در مقایسه با بزرگ ترها احتمال کمتری برای توسعه علایم ویروس کرونا دارند. از کل موارد گزارش شده در آمریکا، فقط 1.7 درصد آن ها کودک زیر 18 سال بودند.

در بین بچه های که اطلاعات کامل آن ها در دسترس بود، فقط 73 درصد علایم تب، سرفه یا کوتاهی تنفس را نشان دادند. این در حالی است که در همان بازه زمانی، 93 درصد از افراد بزرگ سال بین 18 تا 64 سال چنین علایمی را نشان داده بودند.

این آمار، مطالعه قبلی CDC چین را که گفته بود بیشتر بچه ها آلوده به ویروس کرونا علایم خفیف داشته اند یا بدون علامت بوده اند تائید می کند.

بااین حال، برخی از بچه ها علایم حاد داشته اند؛ 147 نفر از بچه ها بیمار در گزارش CDC، مجبور به بستری شدند و 5 نفر آن ها نیز به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافتند. سه کودک نیز فوت کردند.

نوزادان آمریکایی در مقایسه با سایر گروه های سنی بچه ها، بالاترین نرخ بستری شدن در بیمارستان را داشته اند. از 92 نوزاد بیمار، 62 درصد بستری شدند. این نرخ در بین بچه ها 1 تا 17 سال فقط 14 درصد بود.

رئیس بخش بیماری های عفونی آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) به مجله تایم گفت: ما می دانیم که پاسخ های ایمنی بچه ها در طول زمان رشد می یابد. بچه ها در سال اول زندگی خود، دارای همان پاسخ ایمنی قدرتمندی که سایر بچه ها و بزرگ سالان دارند نیستند.

مطالعات زیادی نشان داده اند که نرخ مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا، در مردان بیشتر از زنان است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ 20 مارس گزارش داد که مردان حدود 70 درصد از مرگ ومیرهای کووید-19 را در اروپای غربی تشکیل می دهند.

داده های به دست آمده از پنج کشوری که بیشترین میزان شیوع ویروس را داشته اند نشان می دهد که احتمال مرگ در مردان مبتلا به کووید-19 حدود 50 درصد بیشتر از زنان است.

همچنین مطالعه مؤسسه بهداشت عمومی رم روی بیش از 25 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهد که نرخ مرگ ومیر در مردان ایتالیایی 8 درصد و در زنان ایتالیایی 5 درصد است. براساس این مطالعه، مردان در ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به کووید-19 را داشته اند: حدود 58 درصد.

برخی از متخصصان درباره علت این موضوع گفته اند که مردان در مقایسه با زنان، بیشتر سیگار می کشند، به طور متوسط بهداشت ضعیف تری دارند و همچنین بیماری های زمینه ای بیشتری دارند.

نکته جالب اینکه، 57 درصد از بچه ها مبتلا به کووید-19 در مطالعه CDC، پسر بودند. حتی بیشتر نوزادان آلوده شده نیز پسر بودند. CDC در گزارش خود گفته است: این موضوع نشان می دهد که فاکتورهای بیولوژیکی، مانند جنسیت، ممکن است در احتمال ابتلا به کووید-19 نقش داشته باشند.

البته این مطالعه هنوز در مراحل ابتدایی خود واقع شده است و نویسندگان به اطلاعات محدودی دسترسی داشته اند. در بین 2572 کودکی که CDC بررسی کرده، فقط 9.4 درصد دارای اطلاعات علایم بیماری بودند و فقط در مورد 33 درصد معین بود که آیا در بیمارستان بستری شده اند یا نه.

نویسندگان گزارش CDC توصیه کرده اند که پزشکان احتمال ابتلا به کووید-19 در نوزادان و بچه های که دارای بیماری های زمینه ای هستند را بالاتر در نظر بگیرند.

آنچه قطعی به نظر می رسد این است که ما باید خیلی مراقب باشیم، برای اینکه ما واقعاً هنوز نمی دانیم با چه چیزی طرف هستیم.

انتهای پیام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2955

به "مردان، زنان و نوزادان؛ احتمال ابتلای کدام یک به کرونا بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان، زنان و نوزادان؛ احتمال ابتلای کدام یک به کرونا بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید