علی اف:قره باغ متعلق به ماست و از خاک خود دفاع می کنیم، کشته شدن 32 سرباز ارمنستان

به گزارش هیو بلاگ، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد، خاطرنشان کرد که ما از خاک خود دفاع می کنیم و قره باغ متعلق به آذربایجان است.

علی اف:قره باغ متعلق به ماست و از خاک خود دفاع می کنیم، کشته شدن 32 سرباز ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش آناتولی، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد. خودروهای نظامی متعلق به ارتش ارمنستان را منهدم کردیم. ما از خاک خود دفاع می کنیم و قره باغ متعلق به آذربایجان است.

علی اف ضمن اشاره به اینکه ارمنستان به صورت مداوم به سمت مواضع ارتش آذربایجان و مناطق مسکونی در خط مرزی حمله می نماید، توضیح داد که ارمنستان در ماه ژوئیه نیز شهر توووز در مرز آذربایجان با این کشور را هدف حملات توپخانه ای قرار داد که در نتیجه آن غیرنظامیان و خانه های مسکونی آسیب دیده بودند.

وی با تاکید بر اینکه حملات را طرف ارمنستان شروع نموده و در نتیجه آن شهفرایندان آذربایجان جان باختند، گفت: ارتش آذربایجان جواب لازم را به دشمن داده و نتوانستند یک وجب هم از خاک ما را به دست بیارند. حملات دشمن دفع شده و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شده است. آذربایجان توانایی انتقال جنگ به خاک ارمنستان را دارد اما ما در خاک آن کشور اهداف نظامی نداریم. هدف ارمنستان اشغال خاک آذربایجان و به وسیله اشغال در پی تضعیف ما است. بر این اساس ارمنستان یک سیاست اشغالگری را در پیش گرفته است.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به مسائل مالی و اجتماعی موجود در ارمنستان٬ توضیح داد که با این حملات در پی سرپوش گذاشتن به مسائل مذکور هستند. از سوی دیگر ارمنستان در پی برهم زدن فرایند مذاکرات نیز است و می توانم بگویم که پیروز هم شدند٬ بخاطر سیاست های دوگانه و نگرش غیر سازنده طرف ارمنستان٬ مذاکرات بین دو کشور متوقف شده است.

الهام علی اف٬ رئیس جمهور آذربایجان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارمنستان گروه های جدای طلب به خاک آذربایجان اعزام می نماید، گفت: فرمانده این گروه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. اظهارات فرد مذکور به پلیس نشان می دهد که این گروه برای انجام فعالیت های تروریستی علیه غیرنظامیان به آذربایجان فرستاده شدند. ارمنستان امروز علیه ارتش و غیرنظامیان یک فعالیت تحریک آمیز انجام داده است و پاداش این اقدام را گرفتند و خواهند گرفت. ارمنستان٬ تروریست ها از کشورهای مختلف را علیه آذربایجان استفاده می نماید. ارمنستان یک کشور حامی گروه های تروریستی است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات مقامات ارمنستان مبنی بر اینکه قره باغ متعلق به ارمنستان است٬ توضیح داد که این دروغ است و قره باغ متعلق به آذربایجان است: این نوع اظهارات به فرایند مذاکرات نیز ضرر می رساند. بر این اساس هدف ارمنستان برهم زدن فرایند مذاکرات و حفظ موقعیت فعلی خود است.

در همین حال منابع آذربایجانی امروز (دوشنبه) گفتند با ادامه درگیری ها بین نیروهای دو طرف در قره باغ، 32 سرباز ارمنستانی کشته شدند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4785

به "علی اف:قره باغ متعلق به ماست و از خاک خود دفاع می کنیم، کشته شدن 32 سرباز ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف:قره باغ متعلق به ماست و از خاک خود دفاع می کنیم، کشته شدن 32 سرباز ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید