سازمان بهداشت جهانی از آمریکا نامه گرفت!

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آمریکا در نامه ای خطاب به سازمان بهداشت جهانی مدعی شد حذف تایوان از نشست ویژه کرونا، می تواند تبعات جدی در زمینه بهداشت عمومی داشته باشد.

سازمان بهداشت جهانی از آمریکا نامه گرفت!

در این نامه، واشنگتن از متحدان خود شامل کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، انگلیس و ژاپن نیز خواسته سازمان بهداشت جهانی را وادار نمایند در جریان این نشست، تایوان را به عنوان عضو ناظر بپذیرد.

همچنین، در این نامه آمریکا مدعی آسیب پذیری جامعه بین الملل در صورت عدم تبادل آزادانه اطلاعات پزشکی شد.

هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود فقط کشورهای عضو، حق تصمیم گیری درباره سیاست های این نهاد را دارند و به همین دلیل مدیرکل سازمان نمی تواند از تایوان برای حضور در نشست کرونا دعوت کند.

به گزارش خبرنگاران، اصرار آمریکا برای دعوت از تایوان برای حضور در این نشست، بیش از آنکه مبتنی بر ادعای استفاده از دانش کارشناسان تایوانی در پاسخگویی به نیازهای بهداشتی باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و با هدف تقابل جویی با پکن انجام می گیرد.

دولت پکن پیشتر اعلام نموده بود که تایوان به عنوان یکی از مناطق تابعه چین تنها در صورتی می تواند عضو سازمان بهداشت جهانی گردد که اعلام کند به عنوان بخشی از کشور چین در این سازمان حضور دارد -شرطی که از سوی تایوانی ها رد شد.

طی روز گذشته، این دومین کوشش آمریکا برای زیر سوال بردن اصل چین واحد مبنی بر عدم دخالت در امور مناطقی است که تحت کنترل پکن هستند.

در ادعایی دیگر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته چین با نقض خودمختاری هنگ کنگ، در فعالیت رسانه های آمریکایی مستقر در این منطقه کارشکنی می نماید و این می تواند نوع نگاه واشنگتن به شرایط حاکمیت هنگ کنگ را تحت الشعاع قرار دهد.

آمریکا در حالی نگران عضویت تایوان در سازمان بهداشت جهانی است که بودجه این نهاد را به اتهام همدست بودن با چین قطع نموده و در رویکردی یک جانبه گرایانه، از پیوستن به پویش جهانی فراوری واکسن کرونا امتناع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3575

به "سازمان بهداشت جهانی از آمریکا نامه گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی از آمریکا نامه گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید