روز سرنوشت ساز برای فوتبال ایران، فرش قرمز زیر پای بازیکنان؟!

به گزارش هیو بلاگ، مسئولان ورزش و بهداشت کشورمان به همراه ستاد مبارزه با کرونا امروز تصمیم نهایی را در مورد از سرگیری رقابت های لیگ برتر فوتبال را می گیرند.

روز سرنوشت ساز برای فوتبال ایران، فرش قرمز زیر پای بازیکنان؟!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، ازسرگیری رقابت های لیگ برتر فوتبال یکی از موضوعات چالشی این روزهای ورزش ایران شده است؛ با ویروس کرونا مسابقات ورزشی در تمامی رشته ها در سراسر دنیا تعطیل شد؛ البته در ایران مسابقات لیگ برتر فوتبال خیلی دیر تعطیل شد و در همان زمان هم خیلی از اهالی فوتبال به این موضوع اعتراض کردند تا اینکه در نهایت مسابقات لیگ برتر فوتبال دسته در اسفندماه سال گذشته به حالت تعطیل درآمد.

حالا زمزمه ها از این قرار است که فوتبال ایران بعد از 76 روز تمرینات و مسابقات را از سر بگیرد. امروز مسئولان ورزش کشور به همراه مسئولان وزارت بهداشت و همچنین ستاد مبارزه با کرونا جلسه ای برگزار خواهند کرد تا تصمیم را در مورد فعالیت مجدد رشته های گروهی از جمله فوتبال بگیرند.

در اولین جلسه با مسئولان ارشد وزارت ورزش و وزارت بهداشت در 15 اردیبهشت ازسرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی که دارای رشته انفرادی و غیر گروهی هستند ابلاغ شد. 17 رشته ورزشی در 132 شهر که شرایط سفید دارند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز هستند فعالیت خود را از سر بگیرند.

در دومین جلسه در 25 اردیبهشت ماه اعلام شد تصمیم نهایی در مورد رشته های گروهی و از جمله فوتبال در آینده تعیین می شود. معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در مورد برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال گفته است: بازی های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال باقی مانده و در سایر رشته های ورزشی تعیین تکلیف شدند و تصمیم گیری های اولیه امروز در مورد آن ها تصمیم نهایی گرفته می شود. در صورت تصویب نهایی در مورد آغاز مسابقات و تمرینات، از روزهای بعد به مدت سه هفته تمرینات تیم ها آغاز می شود و 9 هفته از لیگ باقی مانده که با 5 روز فاصله لیگ برتر در 45 روز برگزار خواهد شد. همچنین تیم ملی برای مسابقات آسیایی و مسابقات مقدماتی جام دنیای آماده خواهد شد.

رشته های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط زیادی با افراد دیگر ندارند به راحتی می توانند تمرینات خود را آغاز کنند؛ اما تمامی باشگاه های موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و همچنین باید با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه ها به طور دقیق نظارت داشته باشند و هرگونه تصمیم بعدی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.

از صحبت های معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور چنین برمی آید که برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال یکی از دغدغه های مهم ورزش ایران محسوب می شود و به همین خاطر تا حدودی تصمیم برای ازسرگیری رقابت های لیگ برتر فوتبال از سر گرفته شده است و به احتمال زیاد این مسابقات برگزار خواهد شد و پرونده 9 هفته رقابت های لیگ برتر فوتبال هم در روزهای آینده بسته می شود.

اما با این حال نباید موجب اعتراض مدیران مربیان و بازیکنان فوتبال را نادیده بگیریم به خصوص اینکه متین قوسی یکی از نوجوانان آینده دار فوتبال ایران بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داد و همین موضوع باعث شد که روز گذشته بیشتر اهالی فوتبال با انتشار پوستر از این فوتبالیست نوجوان برگزاری رقابت های لیگ برتر اعتراض کردند.

اهالی فوتبال با انتشار یک پست مشترک در فضای مجازی مبتنی بر کرونا یک- فوتبال صفر اعتراض خود را به برگزاری مسابقات لیگ برتر نشان دادند.البته در این میان باشگاه پرسپولیس برخلاف اهالی فوتبال خواستار برگزاری رقابت های لیگ است. این باشگاه اعتراض اهالی فوتبال را عجیب خوانده و اعلام کرده که برخی با موج سواری در سوء استفاده از درگذشت فوتبالیست نوجوان خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند، حالا سوال این است که مگر این مرحوم در زمین فوتبال مبتلا به کرونا شده که برخی مرگ تلخ یک انسان را رسیدن به اهداف خود قرار می دهند.

البته مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده است که در صورت ازسرگیری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران قطعاً در هفته های اول بازی ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد اما شرایط به صورت پلکانی بهبود پیدا خواهد کرد.

اگرچه شیوع ویروس کرونا در کشور با تلاش کادر درمان به شدت کاهش یافت اما باید در این روز سرنوشت ساز مسئولان ورزش همه جوانب را بسنجند و در مورد ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال تصمیمی به جا گرفته شود. باید دید در این چالش آیا مدیران، مربیان و بازیکنان مخالف برگزاری رقابت های لیگ برتر پیروز می شوند یا اینکه مسئولان با رعایت تمهیدات لازم تصمیم به برگزاری رقابت های لیگ برتر می گیرند و در نهایت پرونده لیگ هجدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال بسته می شود.

4057/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3570

به "روز سرنوشت ساز برای فوتبال ایران، فرش قرمز زیر پای بازیکنان؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز سرنوشت ساز برای فوتبال ایران، فرش قرمز زیر پای بازیکنان؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید