رهگیری پیروز جت فالکون جاسوسی نروژ از سوی میگ-31 روسیه

به گزارش هیو بلاگ، وزارت دفاع روسیه از ماموریت پیروز جنگنده میگ-31 خود و رهگیری یک فروند جت جاسوسی نروژ نزدیک مرزهای روسیه در دریای بارنتس اطلاع داد.

رهگیری پیروز جت فالکون جاسوسی نروژ از سوی میگ-31 روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه چهارشنبه از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی نروژ نزدیک مرزهای خود در دریای بارنتس اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، جنگنده میگ -31 متعلق به ناوگان دفاع هوایی شمالی روسیه پس از اطلاع از نزدیک شدن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی نروژ به حریم روسیه در دریای بارنتس، با انجام پروازی سریع این هواپیما را به موقع رهگیری کرد.

روسیه نوع این هواپیما را فالکون اعلام نموده که ویژه عملیات جنگال و جاسوسی است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزوده که جنگنده میگ با همراهی هواپیمای نروژی برای دور شدن از حریم هوایی روسیه، به سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشت. وزارت دفاع روسیه تاکید نمود که پرواز این جنگنده روسی کاملا مطابق با قوانین بین المللی انجام شد.

میگ-31 یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت است. میگ-31 تواناترین هواپیمای رهگیر دفاع هوایی روس هاست که قابلیت درگیری هم زمان با چندین هدف را دارد. رادار نیرومند زاسلون اس بی آی-16 مهمترین عامل تاثیرگذاری این جنگنده است.

اخیراً پروازهای شناسایی و جاسوسی آمریکا و متحدانش در بالکان و غرب روسیه افزایش یافته به طوریکه وزارت دفاع روسیه چندی ر قبل گفت که یک فروند جنگنده این کشور توانست هواپیمای گشت دریایی اوریون نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای بارنتس رهگیری کند.

جنگنده های فراصوت میگ-31 روسیه در نوایا زیملا پایگاه هوایی این کشور در منقطه دور افتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند. آماده باش جنگنده های میگ-31 در این پایگاه هوایی همزمان با شدت دریافت تنش های نظامی در اقیانوس اطلس شمالی وآب های قطب شمال انجام شده است. بنابر بعضی گزارش ها، نیروی هوایی آمریکا قصد استقرار شماری از بمب افکن های بی لنسر خود را در پایگاه هویی اورلند در نروژ در ماه فوریه (بهمن) داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7865

به "رهگیری پیروز جت فالکون جاسوسی نروژ از سوی میگ-31 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهگیری پیروز جت فالکون جاسوسی نروژ از سوی میگ-31 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید