دستگیری 2 حفار غیر مجاز در ازنا

به گزارش هیو بلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا اطلاع داد .

دستگیری 2 حفار غیر مجاز در ازنا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سرهنگ مرادیان، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: طبق گزارش های واصله و همکاری انجمن های میراث فرهنگی، طی یک عملیات منسجم و ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان ازنا، دو نفر با هویت تعیین که اقدام به حفاری غیرمجاز در تپه باستانی حاج ابراهیم روستای هندودر ازنا نموده بودند، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.

سرهنگ مرادیان گفت: از این دو شخص که در حال اجرا عملیات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند، ابزار و آلات حفاری مانند پیکور، بیل و کلنگ، کابل برق، چادر و وسایلی از این قبیل کشف و ضبط شد که در پرونده قضایی متهمان نیز درج شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان ضمن اشاره به حضور مؤثر پرسنل یگان در این عملیات اضافه کرد: از ابزارهای توانمند بسترسازی، پیشگیری و پذیرش مشارکت های اجتماعی، ایجاد اعتماد و اطمینان به یگان های حفاظت در بحث مقابله جدی با تخریب آثار تاریخی و فرهنگی است و برخورد قضایی می تواند در اثرگذاری پیشگیری اجتماعی و ارتقای امنیت روانی تأثیر بسیار مهمی داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1007

به "دستگیری 2 حفار غیر مجاز در ازنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 2 حفار غیر مجاز در ازنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید