درخواست زیاده خواهانه رابرت اقتصادی برای آزادی تمام شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران

به گزارش هیو بلاگ، نماینده آمریکا در امور ایران گفت که دولت بایدن یک توافق به گفته او ناقص را برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران نمی پذیرد و خواستار بازگشت تمام آنها به خانه است.

درخواست زیاده خواهانه رابرت اقتصادی برای آزادی تمام شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رابرت اقتصادی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که او مثل دولت قبلی کشورش توافقی را که منجر به آزادی تمام شهروندان آمریکایی زندانی در ایران نگردد، نخواهد پذیرفت.

رابرت اقتصادی افزود: دولت جو بایدن خواستار بازگشت تمام شهروندان آمریکایی محبوس در ایران است و یک توافق نصفه و نیمه با تهران را نمی پذیرد.

این مقام آمریکایی در ادامه با ادعای ناعادلانه بودن بازداشت این افراد گفت: من در دولت اوباما روی این موضوع کار کردم و آن موقع توانستیم آزادی بعضی از شهروندانی را که ناعادلانه زندانی شده بودند، تضمین کنیم، اما نتوانستیم این کار را برای همه شان انجام دهیم.

ایران و آمریکا در سال 2016 مدتی پس از حصول توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی توانستند به یک توافق دوجانبه برای تبادل زندانیان میان دو کشور دست یابند که بر اساس آن، پنج شهروند آمریکایی در ایران و هفت ایرانی در آمریکا آزاد شدند.

اقتصادی بعلاوه به سیامک نمازی یک شهروند آمریکایی محبوس در ایران اشاره نمود و گفت: ادامه بازداشت او باری است که روی دوش ما، یعنی کسانی که در سال 2016 روی تبادل زندانیان توافق کردیم، سنگینی می نماید و این بار می خواهیم که او هم آزاد گردد. این کاری است که باید تکمیل گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8741

به "درخواست زیاده خواهانه رابرت اقتصادی برای آزادی تمام شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست زیاده خواهانه رابرت اقتصادی برای آزادی تمام شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید