داوطلبان کنکور برای در امان ماندن از کرونا به چه نکاتی توجه کنند؟

به گزارش هیو بلاگ، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تداوم همه گیری آن و تقارن این همه گیری با برگزاری کنکور امسال، داوطلبان کنکور باید علاوه بر نکاتی که رعایت آن ها هر ساله توصیه می شود به چند نکته بهداشتی مهم نیز توجه کنند تا بتوانند بدون ابتلا به کرونا از سد کنکور عبور کنند.

داوطلبان کنکور برای در امان ماندن از کرونا به چه نکاتی توجه کنند؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر توصیه های پزشکان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، داوطلبان با در نظر دریافت چند توصیه بهداشتی می توانند خطر شیوع کرونا را تا حد زیادی کاهش داده و آزمون خود را به سلامت پشت سر بگذارند.

بر این اساس لازم است داوطلب روز قبل از کنکور داروی خواب آور مصرف نکند، ظهر استراحت کند اما نخوابد تا شب بتواند به راحتی بخواب برود.

داوطلب باید صبح روز آزمون نیز صبحانه کامل بخورد تا در حین آزمون دچار افت قندخون نشود.همچنین برای رفتن به محل آزمون تا جای امکان به جای وسایل حمل و نقل عمومی از خودروی شخصی استفاده کند.

لازم است، داوطلب کنکور حتما تعدادی ماسک، کیسه پلاستیکی و ژل ضدعفونی کننده همراه داشته باشد و در صورت امکان شیلد محافظ صورت به همراه داشته باشد. همچنین نباید به هیچ عنوان از ماسک فیلتردار استفاده کند.

در صورت تمایل، داوطلب می تواند چند تکه شکلات، مقداری آجیل و آبمیوه های طبیعی را بسته بندی کرده و با خود به جلسه آزمون ببرد.

داوطلبان برای حفظ تمرکز، از همراه داشتن وسایل دست و پاگیر و غیر ضروری خودداری کرده و برای جلوگیری از ازدحام، افراد زیادی را با خود به محل آزمون نبرند. همچنین هنگام ورود به سالن از ایجاد تجمع بپرهیزند.

همچنین داوطلبان قبل از نشستن بر روی صندلی محل نشستن و سطوح دیگر را ضدعفونی کنند و در عین حال مراقب مخدوش نشدن برگه پاسخنامه خود با الکل و یا ژل ضدعفونی کننده باشند و تا حد امکان زمانی که پاسخنامه در اختیار داوطلب می باشد، از ژل ضدعفونی کننده یا الکل استفاده نکند.

بنا بر توصیه کارشناسان، داوطلبان تعدادی مداد و و پاک کن اضافی همراه خود داشته باشد تا اگر هریک از آن ها به زمین افتاد مجبور به ضدعفونی نشوند و از مداد دیگر استفاده کنند.

لازم است داوطلب حین برگزاری آزمون از شل و مرطوب نبودن و سالم بودن ماسک خود اطمینان حاصل کرده و در حین آزمون هرگز ماسک را صورت خود کنار نزند. در صورت مرطوب شدن ماسک، آن را در یک کیسه پلاستیکی بیندازد و از ماسک جدید استفاده کند.

داوطلبان به این نکته توجه کنند که به هیچ وجه وسایل شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و در طول آزمون از دست زدن به دهان، چشم و به طور کلی صورت خود بپرهیزند.

در تمام مدت برگزاری آزمون باید فاصله 1,5 متری با داوطلبان، مراقبان و سایر مسئولان آزمون رعایت شود.

داوطلبان کنکور بعد از سرانجام آزمون، در محل برگزاری تجمع نکنند و به محض رسیدن به منزل دست ها و لباس های خود را شسته و وسایلی که به همراه داشته اند را ضدعفونی کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تمام نکات ذکر شده لازم است داوطلبان توجه داشته باشند مسئولان برگزاری آزمون، پیش از آغاز کنکور نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همچون ضدعفونی کردن وسایل، فاصله گذاری محل آزمون، نوع تهویه و تامین تجهیزات لازم بررسی ها و اقدامات لازم را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4939

به "داوطلبان کنکور برای در امان ماندن از کرونا به چه نکاتی توجه کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان کنکور برای در امان ماندن از کرونا به چه نکاتی توجه کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید