خبرنگاران چهارمحال و بختیاری 47 روستای در معرض خطر رانش و سیلاب دارد

به گزارش هیو بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان 47 روستای در معرض خطر رانش زمین، سیلاب و ریزش کوه وجود دارد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری 47 روستای در معرض خطر رانش و سیلاب دارد

مرتضی زمان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز برای 7 روستا از مجموع 47 روستای در معرض خطر رانش زمین، سیل و ریزش کوه این استان ، مطالعات امکان سنجی را اجرا کرده است.

وی افزود: مطالعات 40 روستای در معرض خطر دیگر چهارمحال و بختیاری در سال جاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای مطالعات امکان سنجی 7 روستای در معرض خطر این استان 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

مهدی مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران شرح داد: مطالعات امکان سنجی این 7 روستا در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است.

وی یادآور شد: فرایند اداری مطالعات امکان سنجی 40 روستای در معرض خطر دیگر استان اجرا شده و بزودی عملیات میدانی آن آغاز خواهد شد.

مرادی تاکید کرد: برای انجام مطالعات امکان سنجی این 40 روستا 10 میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافته است.

وی گفت: پس از تصویب مطالعات امکان سنجی روستاهای در معرض خطر باید نسبت به مطالعات مکان یابی و تثبیت یا جابجایی آن ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 979هزار نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3088

به "خبرنگاران چهارمحال و بختیاری 47 روستای در معرض خطر رانش و سیلاب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارمحال و بختیاری 47 روستای در معرض خطر رانش و سیلاب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید