خبرنگاران شرکت های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند

به گزارش هیو بلاگ، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: شرکت های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند تا به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، قبل از حرکت اتوبوس های مسافری، موارد ایمنی مربوط به خودروها را آنالیز نمایند.

خبرنگاران شرکت های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند

به گزارش خبرنگاران غلام عباس بهرامی نیا روز یکشنبه به مناسب هفتم اردیبهشت روز ایمنی راه ها در ارتباط آنلاین با رسانه ها در این خصوص اظهارداشت: ایمنی راه ها یکی از با اهمیت ترین موضوع هایی است که دغدغه بخش زیادی از جامعه و به خصوص مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع برای هرشخصی که قصد سفر از مبدا به مقصدی را دارد ایمنی است، گفت: این امر همواره مورد توجه بخش های مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای است؛ اما باتوجه به اینکه 90 درصد از جابجایی بار و مسافر به وسیله جاده انجام می گردد، اهمیت موضوع در این حوزه بیش از دیگر بخش های حمل و نقل است.

عضو شورای ترافیک استان توضیح داد: طبیعی است که با وجود این حجم از جابجایی که به وسیله جاده انجام می گردد، بیشترین حوادث نیز در این بخش صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این تصادفات اقدامات مختلفی اجرا شده است، گفت: همزمان با گسترش جهتها و جاده های دسترسی، اقدامات پیشگیرانه برای بروز تصادفات همواره به عنوان یک اولویت و راه حل مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت های مسافری موظف به داشتن مدیر فنی هستند، گفت: در این راستا، مدیر فنی باید اتوبوس ها را قبل از حرکت مورد آنالیز قرار دهد و اگرمشکلی وجود داشت، از تردد هرکدام از آنها جلوگیری گردد.

بهرامی نیا توضیح داد: استفاده از مدیر فنی در شرکت های مسافری می تواند از بروز حوادث و تلفات انسانی به صورت چشم گیری جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تاکید بر اینکه اتوبوس های مسافری تحت نظارت سیستم سپهتن هستند، گفت: در قالب این سیستم، راننده به صورت کاملا آنلاین و مستمر کنترل می گردد و اگر تخلفی صورت بگیرد، این سیستم پلیس را درجریان قرار خواهد داد.

290 کیلومتر از جاده های خوزستان تحت پوشش سیستم روشنایی

وی همچنین روشنایی، نصب علائم رانندگی و خط کشی جهتها را از جمله اقدامات پیشگیرانه در جهت بروز حوادث رانندگی دانست و ادامه داد: تا به امروز 290 کیلومتر از جهتهای استان تحت پوشش سیستم روشنایی قرار گرفته و در طول سال به صورت مستمر کار نگهداری و بروزرسانی آنها انجام می گردد.

بهرامی نیا توجه به افزایش میزان روشنایی های نقطه ای در ارتقای ایمنی راه ها را با اهمیت خواند و گفت: سال گذشته در این زمینه اقداماتی اجرا شده که ادامه آن به سال جاری موکول شده و همچنان در دست انجام هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان میزان روشنایی طولی صورت گرفته در جهتهای استان را 12 کیلومتر مطرح کرد و گفت: همچنین در 10 نقطه پر حادثه استان برج نوری نصب شد تا به افزایش ایمنی راه ها یاری گردد.

وی یکی از اقدامات اساسی در زمینه ارتقا ایمنی جاده ها را بخشنده کردن راه مطرح کرد و اضافه نمود: منظور از بخشنده کردن راه، اصلاح شیب شیروانی جاده است تا از واژگونی خودروئی که به هر دلیل از جهت خارج می گردد، جلوگیری گردد.

به گفته بهرامی نیا، آنالیز ها حاکی از آن است که 50 درصد از وسیله های نقلیه ای که از جهت خارج شده اند، دچار واژگونی و تلفات انسانی می گردد.

75 دوربین ثبت تخلف در جاده های خوزستان طی سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین از نصب 75 دوربین ثبت تخلفات در جاده های استان اطلاع داد و اضافه نمود: در گذشته تعداد دوربین های موجود در جاده ها 12 عدد بود.

وی توضیح داد: در کوشش هستیم تا با برنامه ریزی که صورت می گیرد، طی سال جاری تعداد دوربین های ثبت تخلف در جاده های استان به 93 دوربین افزایش پیدا کند.

بهرامی نیا با تاکید بر اینکه کنترل سرعت وسایل نقلیه می تواند در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش مهمی داشته باشد، گفت: همچنین در حال حاضر تعدادی دوربین پایش تصویری در جهتهای استان وجود دارد که شرایط ترافیکی جاده ها را گزارش می نماید.

وی اضافه نمود: این دوربین ها باعث می شوند تا تصمیم گیری درباره مسائل ترافیکی با سرعت عمل بیشتری صورت بگیرد.

وجود 130 نقطه حادثه خیز در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه خوزستان دارای 130 نقطه حادثه خیز است، گفت: این نقاط حادثه خیز احتیاج به اصلاح هندسی دارند که مستلزم اعتبارات زیادی است.

بهرامی نیا گفت: در سال گذشته 30 نقطه حادثه خیز استان اصلاح هندسی شد که مهمترین آنها 2 نقطه در شهرستان آغاجاری، بخش زیدون از توابع شهرستان بهبهان، مسجدسلیمان و اندیمشک هستند که از حالت مقاطع پرخطر خارج شدند.

عضو شورای ترافیک استان خوزستان بیان داشت: با برنامه ریزی هایی که اجرا شده ، قرار است سال جاری 12 نقطه از جاده های استان که پرخطر هستند ، اصلاح هندسی شوند.

انجام 182 کیلومتر روکش آسفالت در جاده های اصلی طی 6 ماه آینده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه در نیمه ابتدای سال جاری انجام 182 کیلومتر روکش آسفالت در برنامه کاری این اداره کل واقع شده است، گفت: این اقدام در صورتی انجام می گردد که هزینه های تعمیر و نگهداری از جاده های استان به صورت چشم گیری افزایش پیدا نموده است.

بهرامی نیا گفت: در 6 ماه نخست سال جاری نیز قرار است 251 کیلومتر از جهتهای روستایی استان با هدف ارتقا ایمنی ترددها آسفالت شوند.

خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3278

به "خبرنگاران شرکت های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت های حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید