خبرنگاران دفاع وکلای ترامپ در محکمه سنا خاتمه یافت، احتمال رای گیری در روز شنبه

به گزارش هیو بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- وکلای دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در چهارمین روز محکمه سنا، دفاعیات خود را در کمتر از مدت پیش بینی شده به انتها بردند و نوبت به پرسش و پاسخ سناتورها رسید.

خبرنگاران دفاع وکلای ترامپ در محکمه سنا خاتمه یافت، احتمال رای گیری در روز شنبه

به گزارش خبرنگاران، محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که به اتهام تحریک برای شورش از روز سه شنبه شروع شد، روز آدینه به دفاعیات وکلای وی رسید که حق داشتند به مدت 16 ساعت در 2 روز ارائه دهند.

اما این وکلا، دفاعیات خود را در حدود چهار ساعت انجام دادند و به این ترتیب نوبت به سناتورها به عنوان هیات منصفه رسید تا پرسش های خود را از دو طرف دعوا مطرح نمایند.

با سرانجام یافتن مدت این پرسش و پاسخ انتظار می رود، سنا روز شنبه که یک روز تعطیل است از ساعت 10 صبح تشکیل جلسه دهد و رای گیری نهایی در ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی انجام گردد.

هنوز ممکن است تغییراتی در این برنامه ایجاد گردد.

تمرکز وکلای ترامپ بر این بود که اثبات نمایند بین یورش به کنگره در 17 دی ماه که توسط طرفداران او انجام شد و سخنرانی او ارتباطی وجود ندارد و او نقشی در این حادثه نداشته است.

در مقابل، 9 مدیر استیضاح منتخب مجلس نمایندگان که نقش دادستان را داشتند، کوشیدند تا با ارائه ادله، تصاویر شورش و اظهارات و توئیت های ترامپ، نقش او را در بروز این حادثه برجسته سازند.

برای مجرم شناخته شدن رئیس جمهوری سابق آمریکا که در مدت چهار سال، 2 بار استیضاح شد به رای مثبت 67 نماینده احتیاج است که با توجه به برابر بودن تعداد کرسی های دو حزب، 17 رای جمهوری خواه لازم است.

در رای گیری اولیه برای قانونی دانستن این محاکمه، تنها 6 جمهوری خواه رای مثبت دادند که با احتساب آن، هنوز به 11 جمهوری خواه دیگر احتیاج است. موضوعی که احتمال آن بسیار ضعیف دانسته می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7271

به "خبرنگاران دفاع وکلای ترامپ در محکمه سنا خاتمه یافت، احتمال رای گیری در روز شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفاع وکلای ترامپ در محکمه سنا خاتمه یافت، احتمال رای گیری در روز شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید