خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 42 نفر افزایش یافت

به گزارش هیو بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 42 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد 2 نفر فوت نموده است.

خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 42 نفر افزایش یافت

جواد آقازاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تا به امروز نمونه آزمایشگاهی 283 نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان غربی دریافت شده که از این تعداد، نمونه 42 نفر مثبت است.

وی افزود: همچنین نتیجه آزمایش 166 نفر از افراد مشکوک در آذربایجان غربی منفی اعلام شده ست.

وی بیان نمود: 2 نفر از شهروندان آذربایجان غربی نیز که دارای سنین 70 و 83 سال بودند، بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته، 35 نمونه گیری آزمایشگاهی از شهروندان استان اجرا شده که 9 مورد مثبت بوده و 36 مورد منفی اعلام شده است.

آقازاده گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده ها رعایت گردد.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج هزار و 823 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 145 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2295

به "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 42 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 42 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید