جزییات سفر مقامات آمریکایی به دمشق

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع آگاه، خبر وال استریت ژورنال درباره سفر مسئولان آمریکایی به دمشق را تایید کرد و جزییات جدیدی از این سفر فاش کرد.

جزییات سفر مقامات آمریکایی به دمشق

منابع آگاه سوری با اشاره به اینکه هیأت آمریکایی ماه آگوست گذشته به دمشق سفر کرده و با سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار کرده است، اعلام کردند که راجر کارستین و کاش پاتل در این سفر پرونده های زیادی را بررسی و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، این نخستین سفر هیأت عالی رتبه آمریکایی به دمشق نبود و پیش از این نیز مسئولان آمریکایی سه بار در ماه ها و سال های گذشته به دمشق سفر کرده اند.

منابع مذکور تاکید کردند که دمشق به اطلاع مسئولان آمریکایی رسانده است که هیچ بحث و همکاری با واشنگتن قبل از عقب نشینی نظامیان اشغالگر آمریکایی از شرق سوریه در کار نخواهد بود.

به گفته منابع آگاه این پاسخ برای مسئولان آمریکایی غافلگیر کننده بود.

این منابع گفتند که دمشق بر خروج نظامیان آمریکایی از شرق سوریه و پیدا شدن نشانه های واقعی از عملیات خروج نیروها تأکید کرد.

الوطن به نقل از این منابع گزارش داد که دمشق همچنین مخالفت خود با هر گونه پرداختن به موضوع تحریم های آمریکا پیش از بررسی پرونده خروج آمریکا از اراضی سوریه را اعلام کرده است.

منابع سوری گفتند که مسئولان آمریکایی سعی کردند همکاری دمشق در پرونده ربوده شدگان آمریکایی را جلب کنند اما دمشق بر موضع خود در خصوص اولویت بخشی به موضوع خروج آمریکا از سوریه اصرار ورزید.

به گفته این منابع، دمشق درباره این قبیل سفرهای هیأت های آمریکایی کاملاً محتاطانه عمل می کند چرا که به آن ها و نتایج احتمالی این سفرها اطمینان ندارد و مقامات سوریه از تأثیرگذاری لابی های آمریکایی بر روسای این کشور و تصمیمات سیاسی آن آگاه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5803

به "جزییات سفر مقامات آمریکایی به دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات سفر مقامات آمریکایی به دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید