تعقیب قضایی گوگل در استرالیا

به گزارش هیو بلاگ، مقامات استرالیایی گوگل را به علت انتشار آگهی های هدفمند برای کاربران بدون جلب رضایت آنها مورد پیگرد قضایی قرار داده اند.

تعقیب قضایی گوگل در استرالیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زد دی نت، کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا شکایتی را علیه گوگل تقدیم دادگاه نموده که در آن این شرکت به علت عدم جلب رضایت کاربران در زمان نمایش آگهی های هدفمند متخلف قلمداد شده است.

گوگل با آنالیز نمایه هر کاربر و محتوای مورد استفاده او در زمان مراجعه به خدمات مختلف گوگل و همین طور محتوای ایمیل کاربران از سلائق و علائق کاربران آگاه شده و بر همین اساس تبلیغاتی را برای آنها نمایش می دهد. با توجه به اینکه گوگل برای این کار از مشتریان استرالیایی اجازه نگرفته، شکایتی بر علیه آن تقدیم دادگاه شده است.

مقامات استرالیایی می گویند گوگل حق ندارد از اطلاعات شخصی کاربران که در حساب های کاربری آنها موجود است برای شخصی سازی تبلیغات استفاده کند. بر همین اساس گوگل حتی اطلاعات مربوط به فعالیت های کاربران در دیگر سایت ها را نیز جمع آوری نموده و مورد سوءاستفاده تبلیغاتی قرار می دهد.

گوگل در واکنش اعلام نموده که به طور کلی کاربران در جریان تغییرات سیاست های تبلیغاتی و نحوه استفاده از اطلاعات شخصی آنها قرار داده و این به روزرسانی ها را به طور مرتب به کاربران اطلاع می دهد. در مقابل مقامات استرالیایی می گویند شکایت آنها مربوط به رفتار گوگل در سال های 2017 و 2018 است و ظرف هفته های آینده به آن رسیدگی می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4594

به "تعقیب قضایی گوگل در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعقیب قضایی گوگل در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید