با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز دوشنبه با چشم انداز افزایش فراوری نفت آمریکا، قیمت های نفت دچار نوسان شد و قیمت نفت خام آمریکا از رکورد 2 ساله خود عقب نشینی کرد. این درحالیست که افت قیمت ها قبل از دیدار اوپک که انتظار می رود توافق کاهش فراوری این گروه را تمدید کند، محدود شد.

با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد

قیمت نفت برنت در ساعت 14:40 دقیقه به وقت تهران با 25 سنت کاهش به بشکه ای 63.61 دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افتی 45 سنتی به 58.50 دلار برای هر بشکه رسید.

درحالی که فراوری نفت خام آمریکا در شرایط کنونی با 15 درصد افزایش نسبت به اواسط 2016 به 9.66 میلیون بشکه در روز رسیده است که فاصله اندکی با برترین فراورینماینده های نفتی، روسیه و عربستان سعودی، دارد، با افزایش فعالیت حفاران آمریکایی انتظار می رود فراوری این کشور از این هم بیشتر گردد.

شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته به تعداد چاه های فعال خود افزودند. درحالی که فراورینمایندگان با افزایش قیمت های نفت خام تشویق شده اند، تعداد چاه ها برای اولین بار از ماه جولای تا کنون دوباره از لحاظ ماهیانه هم رشد کرد و به 747 حلقه چاه فعال رسید.

روز آدینه نفت خام آمریکا به رکورد 59.05 دلار برای هر بشکه رسید که بخشی از این تقویت قیمت ناشی از بسته شدن خط لوله کی استون، به دنبال وقوع یک نشت نفتی، بود. این خط لوله روزانه 590 هزار بشکه نفت کانادا را به آمریکا منتقل می کرد و بسته شدن آن باعث کاهش ذخایر انبارها شد.

از سوی دیگر قیمت های نفت در ماه های اخیر به لطف کوشش های اوپک، روسیه و سایر فراورینمایندگان مهم برای محدود کردن فراوری، به شدت افزایش یافته است.

تحلیل گران بارکلیز پیش بینی نموده اند که اوپک (در دیدار 30 نوامبر خود) توافق کاهش فراوری خود را (که در مارچ 2018 به انتها می رسد) برای 6 تا 9 ماه دیگر تمدید نمایند اما همچنین پیش بینی نموده اند که احتمال زیادی وجود دارد که پس از دیدار اوپک هم قیمت ها افت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 567

به "با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش حفاری آمریکا قیمت نفت افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید