بایدن خواستار استیضاح ترامپ شد

به گزارش هیو بلاگ، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا برای نخستین بار رسما خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده است.

بایدن خواستار استیضاح ترامپ شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 روز چهارشنبه برای اولین بار خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده است.

بایدن در جمع گروهی از طرفدارانش در روچستر گفت: دونالد ترامپ سوگند ریاست جمهوری اش را نقض کرده ، به این کشور و مردم خیانت کرده و اقدامات قابل استیضاح را مرتکب شده است.

وی در ادامه افزود: برای حفاظت از قانون اساسی مان، دموکراسی مان و همگرایی و اتحاد ساختاری مان، او باید استیضاح شود. این تنها به خاطر اقداماتی که او انجام داده است، نیست. پاسخ به این سئوال که آیا او مرتکب اقداماتی شده است که برای استیضاح کافی است، کاملا روشن و واضح است.

بایدن تاکید کرد: ما این مساله را در اظهارات خود ترامپ می بینیم. ما این مساله را در پیام های مقام های وزارت خارجه آمریکا مشاهده می کنیم که به صورت علنی فاش شده است. باید به یاد داشته باشیم که استیضاح تنها به خاطر اقداماتی که رئیس جمهور انجام داده است، نیست بلکه به خاطر تهدیدی است که این رئیس جمهور علیه این کشور دارد.

حمایت ها از استیضاح ترامپ پس از افشای گفتگوی تلفنی جنجالی وی با رئیس جمهور اوکراین به شدت افزایش یافته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 339

به "بایدن خواستار استیضاح ترامپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن خواستار استیضاح ترامپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید