بازگشت حیات به دریاچه ارومیه؟

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران: متخصصانی از 5 کشور ژاپن، چین، روسیه، بولیوی و استرالیا در وزارت نیرو حاضر شدند و درباره راهکارهای نجات دریاچه ارومیه از خشکی همیشگی به بحث و مصاحبه با مقامات ایرانی پرداختند.

بازگشت حیات به دریاچه ارومیه؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،نخستین نشست علمی تخصصی پیشرفت های اخیر در حوزه مدیریت منابع آب در چارچوب برنامه های توسعه ای یونسکو در وزارت نیرو برگزار شد. در این نشست که با حضور شماری از استادان و متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، استرالیا و بولیوی برگزار شد، علیرضا دائمی؛ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مدیریت منابع آب کشور و آثار تغییر اقلیم بر حوضه های آبریز ایران ارائه کرد.

همچنین مدیر مرکز بین المللی مخاطره های آب و مدیریت ریسک ژاپن که زیرپوشش و حمایت سازمان یونسکو فعالیت می کند، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و فنون دریایی ایران، مجری طرح بین المللی حفاظت از تالاب ها و سازمان حفاظت محیط زیست و استاد دانشگاه نیوکاسل استرالیا مطالبی را عنوان کردند.

یادآوری سابقه همکاری ایران و ژاپن درباره تغییر آب و هوایی و آثار آن بر محیط زیست، مسائل و چالش های زیست محیطی و نقش آن در مدیریت منابع آب، معرفی موسسه بین المللی اقیانوس شناسی، ارائه گزارش جامعی از تالاب های ایران و وضعیت دریاچه ارومیه و اقدامات ایران برای رفع چالش ها و راه های پیش رو و تغییر اقلیم و مدیریت محیط زیست و بیان شباهت های موجود استرالیا و ایران در مورد وضعیت منابع آب از مطالب عنوان شده در این نشست بوده است.

در خاتمه این نشست، بر نقش حمایتی سازمان های بین المللی در حفاظت از تالاب های بین المللی به ویژه احیای دریاچه ارومیه تاکید شد.

معاون امور تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: بر اساس جدیدترین تصاویر ماهواره ای، 50 درصد مساحت دریاچه ارومیه آب دار شده است. همچنین عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه زمان مورد نیاز برای احیای این دریاچه را 10 تا 12 سال گفت.

منبع:مهر

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 666

به "بازگشت حیات به دریاچه ارومیه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت حیات به دریاچه ارومیه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید