انگلیس: به تهدیدات فضایی روسیه و چین پاسخ می دهیم

به گزارش هیو بلاگ، وزیر دفاع انگلیس مدعی شد، با توجه به تهدیدات فضایی روسیه و چین، در سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی لندن بازنگری صورت می گیرد.

انگلیس: به تهدیدات فضایی روسیه و چین پاسخ می دهیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه مدعی شد، کشورش با بازنگری در سیاست های خارجی، دفاعی و امنیتی، توان مقابله با تهدیدات فضایی روسیه و چین را افزایش خواهد داد.

به نوشته روزنامه گاردین، والاس گفت: این هفته به ما یادآوری شد که روسیه تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می گردد.

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: آزمایش تحریک آمیز پرتابه سلاح مانند از یک ماهواره [توسط روسیه]، تهدیدی برای بهره گیری صلح آمیز از فضا محسوب می گردد.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: چین نیز در حال توسعه سلاح های تهاجمی فضایی است و هر دو کشور در حال تقویت قابلیت های خود هستند. چنین رفتاری اهمیت آنالیز ها و بازنگری هایی که دولت انگلیس در حال اجرا آن است برجسته می سازد.

روز آدینه ژنرال جان ریموند، رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا و فرمانده نیروی فضایی این کشور گفت: سیستم ماهواره ای روسیه که برای آزمایش تسلیحات در مدار استفاده شد، همان ماهواره ای است که اوایل سال در مورد آن ابراز نگرانی کردیم، زمانی که روسیه نزدیک یک ماهواره دولتی آمریکا مانور داد.

مارشال هاروی اسمیت رئیس هیات فضایی دولت بریتانیا هم از این نتیجه گیری آمریکا حمایت کرد و در پیامی توییتری نوشت: روس ها پرتابه ای را (به فضا) با مشخصات یک سلاح فرستاده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اتهامات در نشستی خبری گفت، روسیه به غیرنظامی بودن کامل فعالیت های فضایی متعهد بوده و با استقرار هرگونه سلاح در فضا مخالف است.

طی هفته های اخیر تنش میان روسیه و انگلیس به سطح بالایی رسیده است. انگلیس با متهم کردن روسیه به کوشش برای مداخله در انتخابات 2019 و هک کردن مراکز تحقیقات فراوری واکسن کرونا، از وضع تحریم های جدید علیه مسکو اطلاع داد.

از سوی دیگر، انگلیس با مداخله در امور داخلی چین، در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، معاهده استرداد مجرمین به این منطقه خودمختار را لغو کرد. لندن با اعمال فشار از سوی آمریکا، قرارداد با شرکت چینی هوآوی را نیز لغو نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4705

به "انگلیس: به تهدیدات فضایی روسیه و چین پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: به تهدیدات فضایی روسیه و چین پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید