الکعبی: در حال هماهنگی با دولت برای اخراج نظامیان خارجی هستیم ، دولت با مجوز مجلس می تواند کلیه توافق های امنیتی را اصلاح کند

به گزارش هیو بلاگ، معاون اول رئیس مجلس عراق با تاکید بر اینکه تظاهرات میلیونی بغداد پیغام خود را در مخالفت ملت عراق با سیاست های دولت آمریکا به گوش همه رساند، گفت: مصوبه مجلس به دولت عراق این امکان را داده است که توافقنامه های امنیتی با قدرت های جهانی را اصلاح کند.

الکعبی: در حال هماهنگی با دولت برای اخراج نظامیان خارجی هستیم ، دولت با مجوز مجلس می تواند کلیه توافق های امنیتی را اصلاح کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن الکعبی معاون اول رئیس مجلس عراق، تأکید کرد که تصمیم مجلس به دولت این امکان را می دهد که کلیه توافق های امنیتی با قدرت های جهانی را اصلاح کند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی ریاست مجلس عراق آمده است: معاون اول رئیس مجلس در دفتر خود میزبان مارکوس گروبل معاون مجلسی وزارت دفاع آلمان و اوله دیل سفیر آلمان در حضور محمد رضا آل حیدر رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی (واع) عراق الکعبی اضافه کرد: تظاهرات میلیونی بغداد دولت آمریکا و در راس آن ترامپ را در تنگنا قرار داد و فراتر از هر گونه شک و تردید به دولت آمریکا اطمینان داد که مردم تا چه اندازه با حضور نیرو های آمریکایی و سیاست ها و رفتار های رئیس جمهور آمریکا در قبال عراق مخالفند.

معاون اول رئیس مجلس عراق گفت: واشنگتن با تمام کوشش و تجهیزات رسانه ای خود سعی در تضعیف تظاهرات داشت، اما نتوانست جلوی سخن گفتن ملت عراق با همه جهان را بگیرد.

الکعبی گفت: تظاهرات میلیونی در دفاع از حاکمیت و استقلال عراق موید تصمیم شجاعانه مجلس در پاکسازی کشور از نیرو های خارجی بود.

این مقام مجلسی عراق توضیح داد: بیانیه تظاهرات نقشه راهی را برای زمان بندی عقب نشینی نیرو های آمریکایی وضع کرد و مجلس با دولت برای اجرای بند های مصوبه مجلس به وسیله چارچوب های مسالمت آمیز دیپلماتیک، سیاسی و مجلسی هماهنگ است.

الکعبی گفت: مصوبه مجلس به دولت این امکان را می دهد که همه توافق های امنیتی با قدرت های جهانی را در زمینه همکاری های اطلاعاتی، توسعه و همه زمینه های آموزش اصلاح کند.

بر اساس این بیانیه در جلسه معاون اول رئیس مجلس عراق با مقامات آلمانی تأکید شده است که دو کشور به سمت انعقاد توافق های مالی و سرمایه گذاری بیشتر و تسهیل مشارکت با بازرگانان، تجار و اقتصاددانان یکدیگر حرکت نمایند.

مجلس عراق در پانزدهم دی ماه به خروج همه نیرو های خارجی از عراق رای مثبت داد.

مردم شهر های مختلف عراق هم روز آدینه با برپایی تظاهرات در بغداد اجرای این مصوبه و خروج نظامیان اشغالگر و به خصوص آمریکایی را از عراق خواهان شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1690

به "الکعبی: در حال هماهنگی با دولت برای اخراج نظامیان خارجی هستیم ، دولت با مجوز مجلس می تواند کلیه توافق های امنیتی را اصلاح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکعبی: در حال هماهنگی با دولت برای اخراج نظامیان خارجی هستیم ، دولت با مجوز مجلس می تواند کلیه توافق های امنیتی را اصلاح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید