اشرف غنی: حملات طالبان فرصت صلح را با خطر روبرو می نماید

به گزارش هیو بلاگ، در حالی که طالبان باوجود توافق قطر به حملاتش علیه نیروهای افغان ادامه می دهد اشرف غنی گفت که ادامه این حملات فرصت بوجود آمده برای صلح را با خطر روبرو می نماید.

اشرف غنی: حملات طالبان فرصت صلح را با خطر روبرو می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی با اشاره به حمله اخیر به نیروهای امنیتی افغان در ولایت زابل گفت که در این مرحله حساس و سرنوشت ساز که بیش از هر زمان دیگری فرصت برقراری صلح فراهم شده اینگونه حملات طالبان فرصت صلح را با خطر روبرو می نماید.

وزارت دفاع افغانستان روز گذشته اعلام نمود که در نتیجه حمله طالبان به نیروهای امنیتی در شهر قلات دستکم 17 نفر کشته شدند اما طالبان تا به امروز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

عبدالله عبدالله نیز با انتشار پیامی در رابطه با این رویداد گفت: حمله کابل جنایتی نابخشودنی است، طالبان در موافقتنامه صلح متعهد به کاهش خشونت و خاتمه درگیری ها از راه مذاکره شده اند؛ راه اندازی کشتار در نوروز و شروع سال، مغایر موافقتنامه صلح و تعهد این گروه به خاتمه جنگ و برقراری صلح است .

وی اضافه کرد: چنین حملاتی بی اعتمادی میان طرف ها را تقویت نموده و مذاکرات پیش روی بین الافغانی را تحت شعاع قرار می دهد.

لازم به ذکر است که طالبان پس از توافق با آمریکا حملاتش را علیه نیروهای افغان از سرگرفته و تاکید می نماید که توافق صلح با نیروهای خارجی بوده و توقف حملات علیه نیروهای افغان نیازمند توافق دیگری است.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2527

به "اشرف غنی: حملات طالبان فرصت صلح را با خطر روبرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: حملات طالبان فرصت صلح را با خطر روبرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید