ائتلاف صدر: کاظمی تضمین لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده

به گزارش هیو بلاگ، ائتلاف سائرون عراق، نزدیک به جریان صدر امروز (یکشنبه) از عدم موفقیت الکاظمی در کسب تضمین های سیاسی برای تایید کابینه اطلاع داد.

ائتلاف صدر: کاظمی تضمین لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده

به نقل از سایت شفق نیوز، جمال فاخر، نماینده ائتلاف سائرون به شفق نیوز گفت، تا این ساعت هیچگونه تضمین سیاسی برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی در مجلس وجود ندارد به ویژه که اختلاف نظرها درمورد پست های وزارتی ادامه دارند و کاندیداهای این پست ها یا مورد اختلاف احزاب سیاسی و یا مورد اختلاف بین نخست وزیر و احزاب سیاسی هستند.

فاخر اظهار کرد: تصویب کابینه و یا عدم تصویب آن همیشه توسط احزاب سیاسی چند دقیقه پیش از برگزاری جلسه رای گیری مشخص می گردد و به همین دلیل است که می گوییم تضمینی وجود ندارد چه بسا طرف هایی جلسه را برای به حد نصاب نرسیدن تحریم نمایند حل این معما را در جلسه رای گیری در مجلس شاهد خواهیم بود.

هوشیار زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان نیز امروز به حمایت از کابینه الکاظمی تشویق نموده و هشدار داد، عراق و اقلیم در آستانه درب های جهنم هستند.

همزمان ائتلاف نوری مالکی با اشاره به اینکه کابینه الکاظمی دارای بعضی کاندیداهای جنجالی است، بیان کرد به این کابینه رای اعتماد نخواهد داد.

یک منبع سیاسی روز شنبه گزارش داد، ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری اعتراض خود به کاندیداتوری بعضی چهره ها برای وزارت در کابینه جدید را به الکاظمی بیان کرد.

این منبع اضافه کرد، الکاظمی پیش از ارائه کابینه خود به مجلس تغییری در آن اعمال خواهد نمود.

دو منبع مطلع شنبه به شفق نیوز بیان کردند که محمد الحلبوسی، رئیس مجلس از نمایندگان دعوت نموده دوشنبه برای فراهم کردن مقدمات برگزاری جلسه ویژه آنالیز اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی به بغداد بروند.

یکی از این دو منبع گفت، مجلس جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی را روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد نمود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3389

به "ائتلاف صدر: کاظمی تضمین لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف صدر: کاظمی تضمین لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید