ورود قوهای فریادکش به تالاب انزلی

به گزارش هیو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، ورود قوهای فریادکش به تالاب انزلی صورت پذیرفت.

ورود قوهای فریادکش به تالاب انزلی

حمزه عشوری با اشاره به ورود ده ها قوی فریادکش به تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: در روزهای اخیر با سرد شدن هوا، دستجات متعدد قوی فریادکش در بخشهای مختلف تالاب انزلی به ویژه تالاب سلکه مشاهده شده اند.

وی پیش بینی کرد با سردتر شدن هوا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه قوها در استان خواهیم بود و اضافه کرد: این پرندگان برای زمستان گذرانی به تالاب های استان مهاجرت می کنند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می مانند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان به مشاهده پرندگان دیگر آبزی همچون غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا یکی از مهمترین زیستگاه زمستان گذرانی این پرندگان است.

عشوری شرح داد: هر گونه شکار و صید پرندگان از جمله قوها در سال جاری نیز ممنوع بوده و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14274

به "ورود قوهای فریادکش به تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود قوهای فریادکش به تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید